Op veel viaducten over de nederlandse snelwegen staat tegenwoordig in zwarte letters 12-12-12. Weet iemand wat hier de reden van is ?

Ik heb hier al regelmatig op ge-googled, maar kan er helemaal niets over vinden.

Ik heb dit in ieder geval veel rond Den Bosch gezien op de A59 en de A2.

Toegevoegd na 50 minuten:
Het zijn netjes gespoten letters, geen graffiti dus.

En inderdaad als je googled op 12-12-12 dan krijg je miljoenen hits, maar geen enkele met een antwoord op mijn vraag.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vervoer
1.7K

Antwoorden (1)

Dan heb je waarschijnlijk niet goed gegooled; ik krijg 6.240.000.000 hits op 12-12-12. 12-12-2012 is het einde van de Maya kalender en sommigen geloven dat dat het einde van de wereld is. Daarom is er zoveel aandacht voor.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Powergen
12 jaar geleden
Dat was toch 21 of 23 december.. niet de twaalfde?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk inderdaad dat vdijken niet goed googelt!
http://www.skepsis.nl/mayakalender-2012.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ach, je hoort zoveel data. Eerst was het 2012, meteen het begin daarvan. Toen dat uitbleef, hoorde je opeens december zeggen. En de een zegt dan 12 december, de ander 21, enz. En volgend jaar is het "oh nee, we hebben ons vergest, het is 2021". Zucht...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Widar: het gaat er niet om of de wereld dan wel of niet vergaat: de datum is vanaf het begin WEL duidelijk geweest hoor. De datum dus dat de mayakalender ophoudt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, dat weet ik, dat weet jij, maar de gemiddelde zwever herhaalt alleen wat 'ie hoort en zo gaan dingen een eigen leven leiden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oh? Ik had de de hoop dat op die datum de files op de A2 tot het verleden zouden behoren, maar dat is dus niet zo? Balen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Naja, op 12-12-12 moeten er wel een paar wegenbouwprojecten van de staat af zijn, dus wie weet worden er wel een paar files opgelost :P Ik geloof dat er ook 1tje op de A2 bij zat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik vind het wel goed nieuws dat als de wereld vergaat, eindelijk alle files opgelost zijn, zodat ik lekker door kan rijden!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Trouwens André Kuipers is de slimste van ons allemaal: "de wereld vergaat?" Tandenborstel, schone sokken, intergalactisch woordenboek: ik ben weg!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
lol brabart!