Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Voorrang invoegend verkeer?

Normaliter heb je voorrang boven invoegend verkeer als je op de hoofdbaan (bv snelweg) rijdt. In mijn woonomgeving bestaat de volgende situatie waarbij ik constant door ander verkeer geen voorrang krijg. De situatie is als volgt:

ik rij op de binnenring (geen snelweg dus). Hierbij moet ik op enig moment naar rechts afslaan om een parralel/ventweg in te gaan. Echter deze op deze ventweg komt van achteren verkeer dat wilt invoegen op de binnenring. Deze mensen rijden altijd tot het laatste moment door waardoor mij de mogelijkheid tot afslaan wordt verhinderd. Ik wilde hier nu eindelijk eens duidelijk antwoord op, want naar mijn mening moet dit verkeer eerder stoppen en wachten tot zij kunnen invoegen. Zie ook de foto

Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vervoer

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Hoe dan ook een gevaarlijke situatie die ik onder de aandacht van de wegbeheerder / gemeente zou brengen.
M.i. spelen er twee zaken:
1. rechtdoorgaand verkeer op dezelfde weg gaat voor afslaand verkeer
2. de "invoegende" bestuurders mogen het kruispunt niet blokkeren
Je zou op z'n mist verkeerstekens verwachten die beide partijen attent maakt op de gevaarlijke situatie (staan er zo te zien niet), of afslaan via deze route uitsluiten.
Overigens een absurde situatie waar je geen afslaande bestuurders zou verwachten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Invoegend verkeer moet de gelegenheid krijgen tot invoegen dus jij hebt geen voorrang je neemt het.
(Lees meer...)
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zo ik de situatie kan inschatten mag je hier helemaal niet rechts af. hooguit van de rijbaan naar de uitvoegstrook. je kan toch nooit 2 meter na de doorgetrokken streep met 70 km/u daar rechtsaf gaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Monaliza: dat zou ik ook denken, maar dan zou je verwachten dat dat op een of andere manier aangegeven staat. De situatie zoals hij nu is, is erg onveilig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja dus levens gevaarlijk. zou daar zelf nooit rechts af gaan. iedereen die daar via de oprit de weg op wil rijden schrik zich helemaal lam als jij daar de de weg af gaat.
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing