Waarom rust men een reeks lantaarnpalen/straatverlichting op zeg maar 100 meter straat niet uit met bewegingsdetectoren? Zie uitleg!

Al die lampen branden de hele nacht door, grotendeels vaak voor niets, zeker in de wat kleinere steden/dorpen. Waarom geen bewegingsdetectoren die bijvoorbeeld een range van 100 meter de palen aandoet als er iets bewegends langskomt en daarna weer uit laat gaan? Ik bedoel dus natuurlijk niet een detector per lantaarnpaal!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vervoer

Het beste antwoord

Om technische reden is dit niet mogelijk want de meeste straatverlichting is met SON-lampen (geel licht) of met hoge druk kwikdamplampen en die hebben allemaal een opwarm tijd. Omgekeerd na het afschakelen moeten die koelen alvorens die weer aangestoken kunen worden.
Goed idee maar niet uitvoerbaar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

vaak kost een elektrisch apparaat of lamp steeds opnieuw aan doen meer stroom dan ze een bepaalde tijd aan te laten. omdat ze steeds opnieuw moeten opstarten of in dit geval op nieuw moeten opwarmen. tenzij je LED verlichting hebt. maar dit is momenteel nog erg duur als straat verlichting en dit is al heel zuinig

verder kosten de bewegingsdetectoren ook geld en stroom.

en ik kan me indenken dat ik daar niet graag naast woon. als er constant lamp aan gaat en dan weer uit
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb wel eens gehoord dat ze met zoiets bezig waren, dus misschien zit het er wel aan te komen. Maar ik zou me ook heel goed kunnen voorstellen dat ze dat weer afblazen, want je maakt het op die manier wel makkelijk voor eventuele overvallers/verkrachters. Stel je loopt of fietst daar als meisje door zo'n straat, en de lichten gaan ineens aan, dan weet diegene dat er iemand aankomt. En gaan de lichten verderop aan, weet diegene dat er misschien nog iemand aan zit te komen en kan hij op tijd wegkomen. En ja, als de lichten gewoon branden kan diegene het misschien ook wel zien, maar ik zou mezelf daar in ieder geval een stuk veiliger onder voelen, zeker in de wat stillere straatjes.