Ik moet een aantal formulieren naar moskou sturen. De russische post is niet te vertrouwen. Wat is de goedkoopste koeriersdienst?

Ik heb DHL al gebeld, maar die kosten 52 euro ( als je online alles regelt ) , dit vind ik alleen nog een best hoog bedrag voor een simpele envelop met formulieren.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vervoer
1.6K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het gaat om officiële documenten. Anders had ik dat inderdaad gedaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kan je ze secured / encrypted mailen? Dan weet je zeker dat het bij de juiste persoon aankomt toch? Of geldt dat niet voor attachments. Anders kan je ze wellicht online verspreiden en alleen de ontvanger rechten geven. Documenten zelf zijn natuurlijk ook wel via DRM te beveiligen. Maar je wilt in feite dus weten of er andere goedkopere koeriersdiensten dan DHL in Mosow leveren toch?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het gaat om handtekeningen etc die dus fysiek moeten aankomen. Maar ik wil inderdaad gewoon weten of er goedkopere koeriersdiensten zijn dan DHL.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ook daar zijn digitale oplossingen voor, maar de vraag is duidelijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als jij een digitale oplossing hebt voor garantverklaringen welke stempels en handtekeningen van mijn gemeente en mij er op hebben staan , die de Nederlandse ambassade in Moskou goed keuren ben ik een en al oor !
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De techniek is er en Europese goedkeuring ook. Alleen moeten alle partijen hieraan meewerken en dat is in dit geval nog het probleem.

Antwoorden (1)

Koeriersdiensten zijn:

DHL
FedEx
UrgentKoeriers (van Wim Bosman)
TNT Express
OBC Team
KDZ Express

Er zijn er genoeg. Ik denk dat het van pakje afhangt wie goedkoper is, maar je kunt sowieso meerdere offertes opvragen.

Toegevoegd na 2 minuten:
UPS
TwentePoort logistiek
Allround-transport
Parcel International
Rustrans.nl
MKG koeriers

Toegevoegd na 12 minuten:
Tarieven hangen erg af van het gewicht, de plaats van verzending, of je het komt brengen of niet. FedEx rekent al snel meer dan 100 euro voor een pakket van 1 kg.

Van Sleen vraag bijvoorbeeld 27,50 tot 1 kg. Kan dus handig zijn om een aantal transporteurs een offerte op te vragen.