Waarom zijn aanhangwagennetten bijna altijd groen?

Zo af en toe zijn ze ook zwart te vinden, maar groen lijkt de norm. Waarom? Is er een wet die dit voorschijft?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vervoer

Het beste antwoord

Leuke vraag! ;-)

In tegenstelling tot wat je soms op het internet leest (vooral op sites van fabrikanten) zijn ladingnetten helemaal niet verplicht. Dus ook de kleur niet. Maar wel dien je te zorgen, dat als je met een aanhangwagen rondrijdt, de rommel er niet afvalt. Want dat is levensgevaarlijk, en je kunt er een flinke bon voor krijgen. Kijk maar eens naar "Blik op de weg". Stevig touw, zelfspanners of afdekzeil is dus ook prima.

Ik kom niet verder dan 2 (wat vergezochte) antwoorden.
1. die ladingnetten worden veel gebruikt door hoveniersbedrijven. En dan ligt de kleur groen voor de hand. Tuinslagen en tuinlaarzen zijn ook vaak groen.
2. Er zijn niet zo vreselijk veel fabrikanten die (lading-)netten maken, en als ze toch bezig zijn voor het leger (en de hoveniers) dan spaart het alleen maar geld uit, als ze alles groen maken. In het leger noem je het camouflagenetten, en daar is alles groen. ;-)

Maar toch valt het ook nog wel mee, als je zelf wat rondgoogelt.

Hier 2 voorbeelden:
ladingnetten in groen èn zwart:
http://www.wittesmid.nl/accessoires.html

ladingnetten groen, zwart, rood, blauw:
http://www.package-control.nl/home/ladingnetten/ladingnetten/108-194

Hieronder wat andere frisse kleurtjes :-)
De foto's van de camouflagenetten komen van de "rent an army" site.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niet alleen het enige antwoord maar ook een heel goed antwoord (voor zover er een écht antwoord mogelijk is natuurlijk! Chapeau!