Wat is een reeel bedrag om bij te betalen aan dieselkosten?

Elke Zondag rijdt ik met een vriend mee naar de dansschool omdat we dezelfde lessen volgen. Ik kom altijd naar zijn huis toe en rijdt dan ook mee. Hij heeft me gevraagd of ik mee wil betalen aan de dieselkosten en dit wil ik best doen.

Echter nu komt hij tot de conclusie dat hij liever wilt dat ik voortaan al zijn drankjes en hapjes betaal, maar naar mijn idee is dit bedrag veel hoger dan de dieselkosten in een maand.

Dus nu mijn vraag, wat is een reeel bedrag wat ik bij zou kunnen leggen voor 1x per week vanaf zijn huis meerijden?
Hij zegt dat hij nooit veel tankt omdat er 80L in zijn busje gaat en hierdoor geen berekening kan maken.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vervoer

Het beste antwoord

Reken 1 liter diesel op 10 km, betaal de helft van het bedrag.
Momenteel kost diesel ongeveer € 1,44 per liter, je komt dan op minder dan € 0,10 (€ 0,072) per gereden kilometer (heenreis én terugreis meetellen!) als jouw deel van de brandstofkosten.
Eigenlijk liggen de werkelijke kosten iets hoger omdat het busje ook verzekering, onderhoud en afschrijving kost, maar jouw vriend heeft het alleen over de dieselkosten dus laat ik de extra kosten weg.