Hoe lang kan het duren voordat ik me boete binnen krijg?

23 november 2011 kreeg ik van de rechter een boete van 1000 euro, maar op de dag van vandaag nog steeds niks van gehoord.. Hoelang kan zoiets duren of kan het ook nog vervallen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vervoer
1.3K

Het beste antwoord

Wees niet bang, die komt wel. Kan zeker 3 maanden duren dat had ik ook. Ik dacht die komt niet meer, maar wel dus!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Het kan 1 dag duren, of 2 dagen, of 3, of 4, of 5 misschien, of misschien wel 3 weken, of 10 weken, of 5 maanden. Het kan ook 6 maanden duren, of alles ertussen in.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja of 80 jaar
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt, im sommige extreme gevallen, zelfs na een jaar pas de acceptgiro binnen krijgen, maar dat is dan wel een maximum.
Een uitspraak van een rechter vervalt nooit dus één dezer dagen komt de acceptgiro vanzelf op de deurmat te liggen.

Mocht in mei de acceptgiro nog niet binnen zijn lijkt het me verstandig om een keer naar het parket te bellen, vraag dan aan de hand van het nummer dat op het vonnis staat om informatie omtrent de acceptgiro, als Post.nl de acceptgiro is kwijt geraakt kan dat voor ernstige problemen zorgen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het kan lang duren en je kan er zeker van zijn dat je hem moet betalen, hier kom je niet onderuit. Je bent nu 4 maanden verder, wees zo verstandig om even het parket te bellen om te informeren of de rekening al is verstuurd omdat je nog niets binnen hebt. Als blijkt dat hij is verstuurd en jij hebt deze niet ontvangen worden de extra kosten straks ook op jou verhaald, deze kosten kunnen flink oplopen.

Je hebt iets gedaan en daar heb je deze boete voor gekregen, leuk is het nooit en het komt nooit goed uit maar betalen is de enige optie.

Kijk vooruit en voorkom een verhoging !!