Wat te doen met die sneeuwmassa die bij je wielen hangt?

Soms wordt het wel ijs

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vervoer
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wielen van wat? Fiets? auto? bus? vrachtwagen? ..... ??
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Antwoord: weghalen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een auto.
Denk dat kleinere auto's daar meer last van hebben dan grotere, omdat kleinere auto's minder ruimte rondom de banden hebben.

Het beste antwoord

Als je het ziet voor je wegrijdt doet een flinke schop wonderen, pas op dat je geen deuk in je auto trapt.
Als het tijdens het rijden opbouwt, valt het er vanzelf af, misschien vervelend voor degene die achter je rijdt, maar je kunt het niet voorkomen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ook een flinke trap na aankomst kan zorgen dat het ergste er al vanaf is, zodat het 's nachts niet helemaal vast vriest.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ Ik doe het ook altijd zo hoor. Gisteren vergat ik het en ik kon maar heel moeilijk uit de parkeerplaats draaien ..not funny. En inderdaad wat Dounja zegt, ook even na aankomst checken wat er zoal hangt en met je voet weghalen. Scheelt een hoop ellende als je de volgende ochtend weg moet.

Andere antwoorden (1)

Het beste is wachten tot de vorst overgaat, of geld hebben voor een auto van meer dan € 100000 waar bijvoorbeeld bandenverwarming in zit. Dan nog, het dooit vanzelf wel weer een keer, strooizout tast je lak aan dus NEVER doen! Je kunt met je föhn fijn gaan prutsen, maar een dag later zit je met hetzelfde probleem. Tegen bevroren ruiten heb ik wél een goede tip: Na het verlaten van je auto je ramen/deuren 5 minuten open laten staan, het voertuig neemt dan namelijk de temperatuur over waardoor je de volgende ochtend nog minder last hebt van de koude dan de mensen die met kleedjes of andere raamrommel hun auto denken te isoleren. En die sneeuwmassa, ontkom je gewoon niet aan... maar bij 's avonds je deuren ff open te zetten scheelt je bij de volgende dag wegrijden een kwartier krabben/klooien omdat de auto dan de temperatuur heeft aangenomen van de buitenlucht en daardoor je geen dikke laag ijs op je voertuig hebt. Indien je in de veronderstelling bent van "ik zal de airco eens op max zetten voordat ik thuis kom, werkt dat precies averechts. En de Sneeuwmassa, kan alleen de sneeuwschuiver oplossen... met de strooi zooi waar je voor je lak NIET te dicht achter moet rijden, dat is chemische bende wat je lak zwaar aantast. Succes!