Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe regelt men het verkeer van een links-rijdend land naar een rechts-rijdend land?

Stel, je rijdt via een drukke snelweg van Ethiopie (rechts verkeer) naar Kenia (links verkeer)... hoe switch je dan van de ene naar de andere? T zelfde verhaal als van China naar India.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vervoer
2.7K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Er zijn verschillende manieren om om te schakelen tussen links- en rechtsrijdend verkeer.

--  Stoplichten.
--  Eén rijbaan gaat via een brug over de andere rijbaan heen naar de andere kant, of via een tunnel onder de andere rijbaan door naar de andere kant.
--  Niets, behalve een paar verkeersborden ter herinnering.

In onderstaande Bron kun je er alles over lezen.
(Lees meer...)
Cryofiel
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

ik denk dat je dan gewoon de andere kant op moet rijden, anders ben je spookrijden ;)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het land weer uit bedoel je?
Ik denk dat iedereen vrij is om dat te doen zoals hij wilt. In die Afrikaanse landen komt dat niet zo precies :).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat een onzin. Ze nemen het niet zo nauw maar zelfs daar ligt een grens, zogezegd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Thank you Captain Obvious. Natuurlijk is dat onzin. Read between the lines.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dus is jouw antwoord geen antwoord maar een reactie. -1
Ik denk dat je net zoals hier met wegwerkzaamheden van links naar rechts en andersom wordt geleid via de vangrails, je weet wel met 'legaal' spookrijden ;-)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
tussen Hong Kong, China hebben ze het mooi geregeld.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ maar jammer dat het alleen een concept is,
hoewel je het met die chinesen nooit weet, ze werken een paar nachten door en die brug is er ineens.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding