Hoe verzend ik een pakketje naar Tsjaad?

Ik moet zogenaamd een pakketje verzenden naar Tsjaad met daarin een hamer, zaag en een schroevendraaier.

Ik moet berekenen hoeveel het ongeveer weegt, wat de goedkoopste manier is om het te verzenden en wat de snelste manier is, en dus ook hoeveel het allemaal kost.

Ik heb echt geen flauw idee hoe dit zou moeten, dus dacht ik, misschien kunnen jullie mij helpen?

Zelf dacht ik iets met DHL, of TNT.. maar verder kom ik echt niet..

mvg, christiaan

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vervoer

Het beste antwoord

Daarvoor loop je bij een postwinkel naar binnen. Een gewicht vlak onder de 5 kilo is het gunstigst. Verzenden via DHL en fedex is erg duur en via TNT en de lokale postmaatschappij kan zeer lang duren (6 weken misschien nog wel meer)., dat zal ongeveer 30 euro kosten, via DHL 100 euro of iets dergelijks, voor een stel hamers wat aan de dure kant. Dhl heeft eigen vliegtuigjes en bezorging, dat maakt het betrouwbaar, snel en duur.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ik zou het zo doen: Regel een hamer, zaag en schroevendraaier en weeg het.
Het pakketje kan vervoerd worden per boot, vliegtuig, vrachtwagen of trein. De kosten daarvan kun je vast wel vinden met behulp van google. Alhoewel, ik weet niet of het de kosten moeten zijn van het bedrijf dat ze verzend of de daadwerkelijke kosten, daar zit natuurlijk ook nog een verschil in.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je pakt een hamer, een zaag en een schroevendraaier, pakt het in en weegt het op een weegschaal. Dan weet je de zwaarte van het pakket. Op de site van Post.nl, UPS, en DHL kun je vervolgens zien hoe duur het is om een pakket van die zwaarte te versturen.
Je moet ook nog bedenken of je het aangetekend wilt versturen, extra verzekerd enzovoort. Nu wordt het daar alleen maar duurder van, dus ik denk niet dat dat de bedoeling is.