Hoeveel is 50cc ?

Daarmee bedoel ik de snelheid

Toegevoegd na 3 minuten:
Ik heb het over een quad, en dan een normale. U snapt het vast wel, geen opgevoerde ofzo, maar gewoon een normale quad.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vervoer
5.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
50cc is een inhoudsmaat, géén snelheidseenheid.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@NBK ooit mario kart gespeeld? daar heb je toch ook de keuze uit 50,100,150cc?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
50cc is ongeveer 1/4e van een glas drinken. Cc zegt niks over snelheid.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@puckerd,
Klopt, heb ik nooit gespeeld, dit doet echter niks af aan mijn opmerking ;o)

Antwoorden (3)

Dát hangt helemaal af van de verhouding tussen het aantal tanden van de kettingwielen! Het aandrijf- en het aangedreven wiel dus...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
al is die 50 CC en niet opgevoerd, en hij komt zo uit de nederlandse winkel. Dan moet je er van uit gaan dat hij dan 50 Km/U gaat met de begrenzer er nog in. natuurlijk
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
50cc zegt niets over snelheid maar over een vermogen.

het jij een foute sproeier erop staan verzuipt de boel, is je tandwiel verhouding niet goed trek je super sloom op.

lopen je remmen aan ga je ook niet hard. kan je niet rijden heb je ook niet veel aan het vermogen.

zit de verkeerde inlaat of uitlaat erop haal je er ook niet voldoende uit.

zit de hele handel vol roet ga je ook niet als een speer.

het ligt dus aan heel veel dingen, onderhoudt, verhoudingen, afstellingen etc etc.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
jaja, voor deze ouwe heks op een bezem rondvloog had ze een (ssst..... snelle) MT in haar brommertijdperk, en wat opgestoken van het gesleutel ;-)