Ik ben 16 en moet dinsdag retour van Venlo tot Rotterdam met de trein, wat is de goedkoopste manier?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vervoer

Antwoorden (3)

Als je geen kortingskaart hebt dan kost de reis 2x €20 - = €40.
Als je twee OV-chipkaarten gebruikt kan je goedkoper reizen als je de eerste OV-chip niet uitcheckt in Rotterdam, de terugreis in Rotterdam incheckt op de tweede kaart en dan één station voor Venlo even snel de eerste OV-chip uitcheckt.
De tweede OV-chip check je dan weer in Venlo uit,
je reiskosten zijn dan €20 + de kosten van een korte reis tussen Venlo en het laatste station daarvoor.

Toegevoegd na 2 minuten:
Je moet wel oppassen dat je de goede kaart aan de conducteur toont als je gecontroleerd wordt, zorg ook dat het niet opvalt dat je op de terugreis even de eerste OV-chip uitcheckt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je moet met een anonieme Ov chipkaart toch minstens 20 euro erop hebben?? Dusdan ben je aan het opladen alsnog 40 euro kwijt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er moet inderdaad minimaal €20 op staan, maar het restant wordt bij uitchecken weer op de kaart gezet, je kunt dat altijd later gebruiken.
Het zal vast niet de allerlaatste keer zijn dat je met OV zult reizen.
Bij de Hema hadden ze treinkaartjes voor 1 dag reizen! Kost 15 euro geloof ik! Volgens mij hebben ze die nog! Soms hebben ze ook zulke acties bij de blokker of het kruitvat
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Die van hema is niet voor 12-18 jaar
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oeps! Excuses!
Je kan op het station een student zoeken die hetzelfde traject moet afleggen. Hij mag 3 mensen meenemen met 40% korting!