Hoeveel kost een theorie examen?

Ik dacht dat het 220 euro kostte, maar veel mensen zeggen dat het minder dan 100 euro is.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vervoer
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Theorie examen voor de auto
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha, dat zou wat zijn. Je bent in de war met je praktijkexamen, dat kost al gauw 200 euro.

Antwoorden (2)

Auto theorie examen doen bij het CBR €33,50
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het theorieexamen kost idd 33,50. Dat zijn alleen de kosten die het CBR rekent. Veel rijscholen rekenen ook nog een fee aan administratie kosten (vaak iets van 10,-) Daarnaast moet je ook nog de opleiding betalen. Sommige kopen gewoon een theorieboek voor 20 euro en leren dat heel goed. Anderen gaan naar een cursus en krijgen dan enkele uren praktijkles. De prijzen varieren dan van gratis bij een rijbewijs tot 250 voor een hele opleiding. Je kan ook zelf studie doen thuis via een online cursus. Die kosten rond de 90 euro. Je mag tegenwoordig al examen doen vanaf je 16,5.
Onderschat je theorie niet. Velen zullen je zeggen dat zij er 'nauwelijks' iets voor gedaan hebben. Waarschijnlijk is dat niet zo, maar met geluk je theorie halen zonder kennis, betekent altijd dat je met de praktijk langer bezig bent! Of zelfs daar 2 x voor zakt...