Wat doen die mensen in de houten hokjes langs de weg?

Je ziet wel eens van die houten hokjes/soort marktkraampjes waarin 1 of 2 personen zitten. Ze hebben een lijst bij de hand en noteren daar dingen op. Ik heb het idee dat ze een telling doen. Maar wat?? hoeveel auto's ergens rijden? Welke kleur auto's.. Ik vraag het me echt af.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Ze houden op die manier op verschilende plekken het verkeer bij. Welk type (Auto, voetganger, truck, brommer ed). Door dit op verschillende punten te doen kan je een model maken van de verkeersstromingen in een stand / rond een knooppunt. En vervolgens mbv instellen van stoplichten ed. de doorstroming beinvloeden. Dit kan zijn: Zorgen dat het verkeer soepeler loopt, danwel zorgen dat eea juis niet doorstroomt om autos in bepaalde straten tegen te gaan.

De hoeveelheid voorbijkomend verkeer per uur. Zodat er een beeld ontstaat over de verkeersintensiteit op die plaatsen.

Ze tellen hoeveel auto's er voorbij rijden volgens mij.

Ha, die Cindy1985; Dat zijn fanatieke carspotters. Een mens moet een hobby hebben, niet?

Ze controleren hier het aantal verkeersdeelnemers d.m.v. telling. Ook doen ze dit vaak op punten wat veel verkeer veroorzaakt, om te kijken of ze hier in de toekomst wat mee kunnen doen, extra rontonde, wegverbreding, tunnel dit alles wordt bekeken. En natuurlijk of het noodzakelijk is om hier wat aan te doen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100