Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat doen die mensen in de houten hokjes langs de weg?

Je ziet wel eens van die houten hokjes/soort marktkraampjes waarin 1 of 2 personen zitten. Ze hebben een lijst bij de hand en noteren daar dingen op. Ik heb het idee dat ze een telling doen. Maar wat?? hoeveel auto's ergens rijden? Welke kleur auto's.. Ik vraag het me echt af.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Vervoer
888

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ze houden op die manier op verschilende plekken het verkeer bij. Welk type (Auto, voetganger, truck, brommer ed).

Door dit op verschillende punten te doen kan je een model maken van de verkeersstromingen in een stand / rond een knooppunt. En vervolgens mbv instellen van stoplichten ed. de doorstroming beinvloeden. Dit kan zijn: Zorgen dat het verkeer soepeler loopt, danwel zorgen dat eea juis niet doorstroomt om autos in bepaalde straten tegen te gaan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

De hoeveelheid voorbijkomend verkeer per uur.
Zodat er een beeld ontstaat over de verkeersintensiteit op die plaatsen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ze tellen hoeveel auto's er voorbij rijden volgens mij.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maar daar kunnen ze ook gewoon een kabeltje voor over de grond leggen. Dat zie je namelijk ook erg vaak, 1 kabel= tellen hoeveel auto's er rijden. 2 kabels= tellen + snelheid registreren. Is met de hand turven dan niet omslachtig..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Klopt maar toch gebeurt het. Hier lees je er alles over http://verkeer.wikia.com/wiki/Verkeersmonitoring_d.m.v._visuele_verkeerstellingen
Ha, die Cindy1985;

Dat zijn fanatieke carspotters. Een mens moet een hobby hebben, niet?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ze controleren hier het aantal verkeersdeelnemers d.m.v. telling. Ook doen ze dit vaak op punten wat veel verkeer veroorzaakt, om te kijken of ze hier in de toekomst wat mee kunnen doen, extra rontonde, wegverbreding, tunnel dit alles wordt bekeken. En natuurlijk of het noodzakelijk is om hier wat aan te doen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding