Men zegt dat 20% van de verkeersongelukken veroorzaakt worden door mensen met drank op achter het stuur. Hoe zit het dan met de andere 80%?

Ik had hier laatst een leuke discussie over met een politie agent. Ik vond het wel een leuke voor goeie vraag.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Vervoer
1.1K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dus eigenlijk heb je met alcohol minder kans op ongelukken (20%) dan zonder alcohol op (80%).
;-)

Antwoorden (11)

Ghb, xtc, weed en slaaptablet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Die andere 80% had waarschijnlijk geen drank op toen ze een ongeval kregen!?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
80% door onoplettendheid. Vooral mannen schijnen snel afgeleid te zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Onoplettende mensen die te druk zijn met andere dingen: bellen, kletsen, lezen, navigatie-systeem instellen, druk in hun hoofd en ga zo maar door).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
los van dope,onoplettendheid.keep your eyes on the road!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De overige ongelukken worden veroorzaakt door nuchtere mensen: onoplettendheid, beroertes achter het stuur, te hard rijden, plotseling opengaande bruggen, verkeerde inhaalmanoeuvres, tegels die van een viaduct worden gegooid, dieren die de weg oversteken enz. enz. enz.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Onoplettendheid, oververmoeidheid.
Ik ben zelf ooit aangereden door iemand die zo moe was omdat hij een nacht wakker was gebleven voor zijn werk.
Vervolgens viel hij in slaap achter het stuur en dat met zijn voet op het gaspedaal.
Op deze manier reed hij van achteren bovenop mijn auto op de snelweg. Ik lag 3 maanden in het ziekenhuis.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je was op de verkeerde tijd op de verkeerde plek
+1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mooi gezegd, zo voelde het absoluut!
Mobiel bellen, stress, moeheid, onoplettendheid, wegwerkzaamheden, computeren zelfs, met andere dingen bezig zijn enz.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
door andere oorzaken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De vriendin of vriend doet iets dat men eigenlijk thuis hoort te doen..
:-)

Afgeleid door kinderen in de auto

Verandering van de infrastructuur waardoor je ineens even niet meer weet waar en hoe..

Nieuwe auto..veel toeters en bellen die nog uitgeprobeerd moeten worden tijdens het autorijden..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De overblijvende 80% wordt aangereden door de dronken 20%.