Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe werkt die sms-dienst precies? (zie toelichting)

Op 9292ov.nl, de site om reisadvies op te vragen, kun je er ook voor kiezen om je reisadvies per sms doorgestuurd te krijgen. Je moet dan een codewoord naar 9292 smsen en vervolgens krijg je een sms met je reisadvies terug. Staat iedere letter hierbij voor een bepaalde (html) code of hoe werkt zoiets?

Toegevoegd na 9 minuten:
Oftewel: hoe weet die computer als hij mijn sms'je ontvangt waar ik naartoe wil? Als je voor dezelfde reis twee keer advies vraagt, krijg je toch een andere code.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vervoer
502

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Mij lijkt dat de computer een bepaalde code, een bepaald woord aan jouw reisadvies koppelt. Hij kiest een volkomen willekeurig woord, en hij verbindt dat woord aan jouw reisadvies. Als jij dat woord dan smst, dan zoekt de computer het reisadvies wat gekoppeld is aan dat woord en stuurt jou dat.
Zo simpel is het volgens mij.
Het woord is geen code en staat nergens voor.
Ik denk dat als je hetzelfde woord een paar uur later smst het alweer aan een ander advies gekoppeld is, en dat je dan een ander advies krijgt.
Ik denk niet dat het een soort code is die je kan kraken, zo van: van Amsterdam naar Rotterdam, dan zit er minstens een A en een R is, ofzo.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding