Kun je antivries voor de motor in het ruitensproeisysteem doen?

Tegen bevriezing. Of is dat ergens slecht voor?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vervoer
1.1K
Rieneke1
12 jaar geleden
ik weet het niet hoor sherpa.
antivries is zoet en aantrekkelijk, en giftig voor dieren die er van drinken.
ik zou het niet snel gebruiken denk ik.
maar mogelijk is het reguliere spul net zo'n tinnef.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien kun je er wel alcohol in doen..?

Het beste antwoord

Antivries voor de motor (koelvloeistof) bestaat voor een groot deel uit Ethyleen Glycol. Dit is een giftige stof waarbij het niet wenselijk is dat dit middels sproeien in het milieu terecht komt. Ook heeft Ethyleen Glycol oplossende eigenschappen en kan je lak aantasten. Gebruik de juiste antivries producten waarvoor ze bedoeld zijn. Ruitensproeiervloeistof voor in de ruitensproeierreservoir en koelvloeistof voor je radiateur.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
klinkt zeer aannemelijk, plus1
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En zo is het maar net, +

Andere antwoorden (3)

Ja hoor!
Je mist alleen de reinigende werking van de ruitenvloeistof...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
.Antie vries voor de motor is niet geschikt voor in het vloeistof reservoir omdat deze daar niet geschikt voor is en nogal vettig is wat geen helder zicht geeft op de weg .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niet doen omdat de samenstelling zodanig is dat het alleen maar narigheid kan geven. De fabrikant maakt de vloeistof qua samenstelling specifiek voor de plek waarvoor het bedoeld is.