Ja....het is zo ie zo niet goed voor de ruiterwissers om die droog te gebruiken want dan slijten ze veel eerder.
Gewoon even met een nat sponsje de vogelpoep verwijderen derna ken je met je ruitenspoelvloeistof overheen sproeien en ff de ruitenwissers zijn werk laten doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja aangezien er ook harde stukjes in zitten, en je gaat daar over heen met de ruitenwisser, kan dat de ruitenwisser stroevig maken aan het rubber, na verloop kan het steeds meer gaan scheuren

In dat geval is het beter om het met een hogedrukreiniger schoon te krijgen, en een doek eroverheen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja zeker, in vogelpoep zit een soort zuur in en dat vreet in je ruitenwisser, waardoor je hapjes krijgt in je wisserblad. Ik heb altuid natte ruitendoekjes in de auto zodra ik poep zie haal ik het weg mat een nat doekje