Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

kan ik met een kart die 45km/u kan een scooter kenteken krijgen?

ik heb mijn scooter rijbewijs mach ik dan ook een kart kopen en die laten keuren als scooter en er dan mee op het fietspad? en wat moet er dan allemaal op de kart zitten?

Toegevoegd na 54 minuten:
ik zit net te denken? zou ik het mischien kunne verzekeren en kente voor krijgen als een quad? heeft ook 4wielen en een motor.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vervoer
5.5K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ja, dat kan wel in theorie. In de praktijk ben ik zelfs wel eens een kart tegen gekomen, die van een kenteken was voorzien.

Kart moet dan wel voldoen aan de eisen, die zijn gesteld in het voertuigreglement. Bovendien moet je de kart laten keuren door de RDW, als de kart van zichzelf geen typegoedkeuring heeft. Aan de keuring zitten de nodige kosten vast.

Makkelijker en goedkoper is het om gewoon een quad te kopen, die al op kenteken is gesteld.
(Lees meer...)
AlphaLimaSierra
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

knipperlichten , remlicht(en) , voorlampen achter lampen , deugelijke remmen cilinder inhoud weet ik niet precies goeie profiel op je bandjes , mag nie te veel rotzooi uitstoten
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het antwoord is simpel. Nee. De kart voldoet niet aan de eisen van de RDW (rijksdienst voor het wegverkeer. Het idee is wel gaaf maar slechts een droom.

Toegevoegd na 37 minuten:
De Quad is RDW gekeurd. De kart krijg je daar niet doorheen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, als het voertuig aan alle richtlijnen v/d wet voldoet kan dat (helaas).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zijn een aantal redenen waarom een kart nooit een kenteken kan krijgen.

Als eerste is er geen type goedkeuring, hiervoor zal de kart een groot aantal test voor moeten ondergaan.

Als tweede is de kart te laag om als gemotoriseerd verkeer door te kunnen gaan, vrachtwagens etc. verliezen een dergelijk voertuig al snel uit het oog.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
een kart kan wel een kenteken krijgen http://www.autoblog.nl/archive/2007/09/29/te-koop-kart-voor-de-openbare-weg ik heb hier een link maar is het dan een auto,quad,scooter,kart? is er een speciale goedkeuring voor of niet?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voor een autokenteken en een kenteken voor een scooter zitten grote verschillen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ok dan idd hij kan mischien geen kenteken voor een scooter maar net zij iemand dat hij helemal geen kenteken kan krijgen...

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding