Wat kan ik het beste doen voor dat mijn (auto) Praktijk begint?

Ik heb morgen om 11.40 praktijk. Alleen zou ik willen weten wat je het beste kunt doen om meer concentratie te hebben tijdens mijn praktijk?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Ah! Ik heb vorige week mijn motorrijbewijs (categorie A - zware motorfiets) gehaald... Daarvoor moet je twee praktijkexamens doen en die heb ik dus 1 en 3 weken geleden gedaan. Ik heb recente ervaring dus :) (Alles in 1x gehaald, dus ik ben best trots ;) ) Mijn rijbewijs B heb ik trouwens twee jaar terug gehaald. Wat Moet Je Doen... GOED SLAPEN! Echt Goed Vroeg naar bed gaan, zodat ook als je niet meteen in slaap komt, je nog steeds ruim kunt uitslapen. Lekker de tijd nemen, zorgen dat je helemaal compleet lekker uitgeslapen bent en dan ook nog alle tijd hebt om lekker te douchen en een fijn voedzaam ontbijtje te nuttigen en zo. Een gevoel van haast is echt killing voor je prestatie op iets stressvols als een examen. Zorg dat je echt op je doooooie akkertje naar dat CBR gaat, ga ruim op tijd weg zodat zelfs als er iets gebeurt als een lekke band of een open brug of zo, je nog steeds makkelijk op tijd gaat komen. Alle stress vermijden - het examen is al spannend genoeg. Vanavond lekker een relaxt filmpje kijken, muziekje luisteren of boekje lezen en lekker pitten dus! Morgenochtend niets doen voordat je aan je examen begint (dus geen werk, geen schoonmaak etc.) maar gewoon vooruit denken aan je examen en je alvast geestelijk een beetje voorbereiden op alles dat je kunt tegenkomen. Jezelf voornemen wat je in welke situatie gaat doen. Dus een rijtje voornemens maken en daar gewoon vaak even aan denken: - ik ga zo veel mogelijk een goede en constante afstand houden tot mijn voorligger! - ik ga bij alle rotondes en kruisingen GOED op de voorrangsregels, de tekens op de weg en de borden letten! (Die is echt belangrijk en die ga je gegarandeerd tegenkomen.) - ik ga elk stoplicht *rustig* naderen, ook als het groen is, zodat ik tijd heb om te stoppen als het geel of rood mocht worden, en ik ga *op tijd* bedenken vanaf welk punt ik zonder aarzelen doorrijd als het toch nog geel wordt. - ik ga bij ELKE verplaatsing goed mijn spiegels checken. - ik ga mijn dode hoek DUIDELIJK ZICHTBAAR checken (nek check) - ik ga zo defensief rijden dat ik ALTIJD de tijd heb om in mijn binnenspiegel te kijken voordat ik moet remmen - ik ga alle zijstraten GOED inkijken - ik ga NIET in paniek raken van instructies van de examinator; de examinator is namelijk NIET geïnteresseerd in of ik een goede slaaf zou zijn maar of ik goede en zekere keuzes kan maken over wat ik wel of niet doe in het verkeer. enz... Het lijkt veel, maar het is allemaal nodig.

Een banaan eten hier krijg je energie van en kan je je beter concentreren. En nog een tip neem je rijinstructeur mee want hij kan dan kletsen met de examinator en dan vallen er geen stiltes verder had ik nog 1 rijles van te voren hierdoor kom je een beetje in het rijden :) veel succes

Op tijd gaan slapen en op tijd opstaan zodat je energiek genoeg bent

Zorg dat je uitgerust bent! dan ben je wat frisser en dan kun je beter opletten. Veel succes morgen!

1 ding dat je kan doen is goed uitrusten zoals mensen hierboven zeggen. Laat het op je afkomen. Niet stressen. Ga rijden zoals u gewend tijdens rijlessen. Als u opeens meer stress ga voelen dan normale rijlessen, zul je straks zelfstandig ook onzeker voelen. Dus wees gewoon jezelf. En veel succes en hou ons op de hoogte

Niet te veel over nadenken.. Gewoon doen, wat je normaal ook op een avond doet en je niet bijzonder gedragen.. Wat de mensen hiervoor ook zeggen, het is maar een examen en haal je het niet, doe je het toch nog een keer.. Ik heb ook nog recent mijn examen voor mijn C rijbewijs gehaald en daar ben ik met dezelfde houding aan begonnen..

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100