Hoe duur is het ongeveer om je autorijbewijs te halen

Gemiddeld als je meetelt dat je het de 2e keer haalt

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vervoer
1.9K

Antwoorden (5)

ga uit van 2200 euro

bron: http://www.leren.nl/dossier/rijbewijs/rijles/kosten.html

Toegevoegd na 19 seconden:
Theorieles € 100
Lesmateriaal (theorieboek, vragenboek) € 50
Theorie oefenen (online, 8 keer) € 10
theorie-examen € 35
Intakeles (90 minuten) € 50
Rijles, 40 lesuren à € 35 € 1.400
Tussentijdse toets € 175
Verkeersveiligheidstraining bij een verkeersoefencentrum (onderdeel van de rijles volgens RIS) € 100
Eigen verklaring € 20
Rijexamen (inclusief tijd van examinator en instructeur, gebruik lesauto) € 200
Afhalen rijbewijs (leges; verschilt per gemeente) € 35
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Was donderdag in Nijmegen en daar was een aanbieding 20 lessen incl examen €895 ...
Suc6
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
gemiddeld heeft men ongeveer 40-46 rijlessen

kijk bij www.rijsecure.nl
36 rijlessen van 60 minuut
eigen verklaring 25 euro (verplicht van CBR)
praktijkexamen 200
total 1485 euro

ze zijn niet allen goedkoop maar ook goed
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb mijn rijbewijs gehaald in 28 lessen van 44 euro. Deze rijschool was wel iets duurder dan andere in Amsterdam, maar ik hoefde geen mensen naar huis te brengen op of te halen. Mijn examen was 225 en eigen verklaring 33. Theoriepakket en examen kreeg ik gratis van de rijschool. Ik ben in 1x geslaagd, maar ik denk als je zakt dat je dus nog een examen moet doen en eventueel wat extra lessen. Theorie en eigen verklaring hoef je maar 1 x te halen. Ik was totaal 1490 kwijt.
Succes ermee!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als het meezit tussen de 1700 en 2200 euro, maar dan mag niks tegenzitten want dan ben je al gelijk meer kwijt.
Je moet het zo zien als je inzicht en feeling voor de auto zo door hebt ken je sneller op rijexamen. En dat is per persoon verschillend maar landelijk zal het op een 2500 euro zitten :-)