Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

boete uit duitsland, wie snapt hem?

Ik heb een boete gekregen uit Duitsland voor bumperkleven maar aangezien mijn Duits niet zo goed is snap ik er niks van en met google translate is dit ook niet gelukt. ik moet in deze boete de bestuurder op dat moment aangeven maar dat weet ik niet meer, er staat wel dat ze als bewijsmiddel een video opname hebben, is er een manier dat ik dit kan zien want anders kan ik de bestuurder niet opgeven.
en weet iemand ook wat het bedrag van de boete is? ik reed 114 km/uur, je moest 57 m afstand houden en ik had 28,32 meter afstand.

Alvast bedankt!

Toegevoegd na 16 minuten:
er staat:
Ihnen wird vorgeworfen, am 10.08.2011 um 09:57 Uhr in Gem. Gundheim, BAB 61 , KM 334,9, zw. AS Gundersheim und AS Worms-Mörstadt, Rtg. Lud als Führer / Halter des PKW OPEL mit dem amtl. Kennzeichen (hier staat het kenteken) folgende Verkehrsordnungswidrigkeit(en) nach § 24 StVG begangen zu haben:
Sie hielten bei einer Geschwindigkeit von 114 km/h den erforderlichen Abstand von 57 m zum vorausfahrenden Fahrzeug nicht ein. Ihr Abstand betrug 28,32 m und damit weniger als 5/10 des halben Tachowertes. Toleranzen sind zu Ihren Gunsten berücksichtigt.
§ 4 Abs. 1, § 49 StVO; § 24 StVG; 12.5.1 BKat

Bemerkungen / Tatfolgen;
Beweismittel: Videobandaufzeichnung
FilmNr: A/5519/11 KontrollNr: 25
Zeugen: PK Fehlinger, Verkehrsdirektion 1
POK Groben, Verkehrsdirektion 1
Im Auftrag

Zur Vermeidung von Rechtsnachteilen bitte die auf Blatt 2 genannten Hinweise beachten

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Vervoer
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De plaatjes openen op een of andere manie niet in een groter venster.......kun je de tekst gewoon even hier overtypen ? Dat vertaalt ook veeeel makkelijker....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En alsnog weet je toch wel aan wie jij je auto uitleent. En als je het niet meer kunt herinneren dan moet je he tin de toekomst maar bij gaan houden anders ben jij de sjaak en mag jij alle boetes betalen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Inmiddels openen ze wel, maar zijn bijzonder slecht te lezen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je duidelijkere fitos hebt zou ik, of anders iemand anders hem
Kunnen
Vertalen want dit is niet erg goed leesbaar!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heb je trouwens geen boete gekregen voor rijden zonder rijbewijs, want ik zie nu pas dat je 15 jaar bent volgens je profiel.....
Zit je NU de boel te flessen of heb je dat alleen tot nu toe gedaan ?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, ik ben 15 maar ik vroeg dit voor mijn vader.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

U wordt aangerekend dat u op 10-08-2011 om 9.57 uur daar-en-daar als bestuurder van die-en-die auto de volgende verkeersovertredingen hebt begaan :

U heeft bij een snelheid van 114 km/h niet de verplichte afstand van 57 meter tot het voortuig voor u in acht genomen. Uw afstand bedroeg 28,32 meter en daarmee minder dan 5/10 van de halve waarde. Daarbij is in uw voordeel afgerond.
Paragraaf van het wetsartikel,
bewijzen (een video) en getuigen (2 agenten).

Dat is de eerste foto ; om de tweede te openen moet ik even mijn antwoord versturen , en bijwerken in de toelichting.

Toegevoegd na 20 minuten:
Volgens de tweede pagina heb je volgens weer een wetsartikel de gelegenheid om hiertegen in het verweer te gaan.

Daarna volgt er echter een of ander warrig verhaal, dat je verplicht bent in verweer te gaan en binnen een week een vragenformulier moet hebben ingeleverd, ook weer op straffe van een boete ?? In elk geval heb je daar allemaal niks mee te maken als je de overtreding daadwerkelijk hebt begaan.

In de link (even doorklikken want rechtstreeks werkt niet) kom je in de 'Bussgeldcatalog" (boetecatalogus) waar je precies kunt invullen / uitrekenen wat de overtreding was en wat dus de boete.

Bij 114 km en te weinig afstand krijg je dan het volgende staatje :

Ab 28.5 m Abstand: 35 Euro.
Weniger als 28.5 m Abstand: 75 Euro und 1 Punkt.
Weniger als 22.8 m Abstand: 100 Euro und 2 Punkte.
Weniger als 17.1 m Abstand: 160 Euro und 3 Punkte, 1 Monat Fahrverbot.
Weniger als 11.4 m Abstand: 240 Euro, 4 Punkte, 2 Monate Fahrverbot.
Weniger als 5.7 m Abstand: 320 Euro, 4 Punkte, 3 Monate Fahrverbot.

In dit geval betekent dat dus 75 euro en 1 punt (maar met die punt heb je dus niks te maken).

Als er geen bankoverschijfformulier bij zit, kun je het bedrag gewoon overmaken op genoemd nummer.

Ter vergelijking : in Nederland kost dit akkefietje je 380 euro !! Al met al kom je er dus nog redelijk genadig van af.....

Toegevoegd na 25 minuten:
'Niet betalen' is trouwens geen optie ; en de eerste herinnering kost je meteen 100 % opslag, dus 150 euro.

Toegevoegd na 26 minuten:
'Niet betalen' is trouwens geen optie ; en de eerste herinnering kost je meteen 100 % opslag, dus 150 euro.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En waar slaat die min op ?
Want op deze manier boetes aankondigen (de bankoverschrijving komt meestal meteen mee, en soms later met de post na vaststelling van het bedrag) is hier heel gebruikelijk. Vandaar ook de Busskatalog ; weet je tevoren waar je aan toe bent.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
voor mij perfect beantwoord.!Kann leider kein 2 ++ geven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verhaal klopt geheel. Ook de kosten, je kunt voor de meeste vergrijpen beter een bekeuring in Duitsland oplopen dan in Nederland.
+ van mij.
Cryofiel
14 jaar geleden
Von mir auch einen wohlverdienten Plus!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het antwoord klopt bijna in het geheel behalve omtrent de puntentelling. Ook de puntentelling gaat gewoon door, bij het overschrijden van het maximaal aantal punten mag men in Duitsland geen voertuig meer besturen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik moet eerlijk zeggen dat ik aar niets van weet ; ik meende dat het net zoiets was als het puntenrijbewijs bij ons - en ook daar heb ik niets mee te maken ; ben ik veel te braaf voor.

Andere antwoorden (6)

Nou, ik twijfel zoiezo wel of dat een echte boete is.
Het hij fake zijn, en ten 2e vind ik het echt heel raar dat de politie je niet ter plekke aan de kant heeft gezet.
Het is geloof ik gebruikelijk boetes in het buitenland contant af te rekenen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nee hoor, zo'n boete heb ik ook gehad
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit is duidelijk een boete via een opname van een camera-auto, en wel degelijk een authentieke Duitse boete.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Duitsland heeft camera's boven de weg hangen doe dat meten daarom is hij waard Heijn lijk niet aan de kat gezet....
In Duitsland is de bestuurder van de auto verantwoordelijk voor betaling van de boete. Je hebt daarom de optie om aan te geven wie er reed. Zeker bij puntenrijbewijzen is dit belangrijk. Omdat jij in Nederland zit, is het minder van belang. Als je niet meer weet wie er reed (Je weet toch wie er vorige maand in jouw auto reed in Duitsland) dan moet je gewoon betalen en er niet meer over nadenken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Door Europese regelgeving hoef jij zelf niet voor een vertaling te zorgen. Stuur netjes een brief in het Nederlands met het verzoek de omschrijving in het Nederlands toe te zenden, omdat je Nederlander bent. Dan merk je vanzelf hoe het verder loopt.

Wellicht verstuur je de brief wel aangetekend, zodat je altijd bewijs hebt dat je dit verzoek hebt gedaan.

Zie verder deze link: http://www.bezwaarbekeuringbuitenland.tk/

Toegevoegd na 1 minuut:
Oww, ik zie dat deze link via betaling werkt. Kijk anders hier even: http://boetevrij.blogspot.com/
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Scan of kopieer de brieven en stuur ze (als je lid bent) op naar de juridische dienst bij de ANWB en vraag naar de mogelijkheden hoe ermee om te gaan en wat de gevolgen(kunnen) zijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wie iemands antwoord afkeurt maar niet zegt waarom, is een “anonieme minnaar”. Hij steekt zijn nek niet uit, komt niet voor zijn mening uit en blijft anoniem.
Zo iemand stelt zijn mening niet ter discussie, kan mogelijk niet met kritiek omgaan en handelt tegen de principes van Goeie Vraag, omdat hij/zij zijn/haar kennis niet deelt.
GV wil kennis vermeerderen en de spreiding van kennis vergroten.
is een waarschuwing we kregen er ook zo eentje in hamburg maar me oom zij waarschuwing omdat wij een hollands kenteken hebben ;) ga maar voor de zeker heid mee naar de anwb of politie ?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het antwoord van Marleen is bijna volledig behalve de puntentelling.

Ook de puntentelling gaat gewoon door, bij het overschrijden van het maximaal aantal punten mag men in Duitsland geen voertuig meer besturen.

De rekening komt hoogstwaarschijnlijk via het JIB die tegenwoordig ook voor Duitsland de incasso doet.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing