Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe start ik de Volkswagen Polo? Lees verder..

Wij hebben op dit moment een huur auto in Portugal. Een Volkswagen Polo (volgens mij nieuwste model) maar deze start niet direct.. Je kan de sleutel niet direct doordraaien. Op een gegeven moment lukt het wel maar we weten niet wat we dan hebben gedaan. Klinkt heel stom maar het is best vervelend haha. Moet je soms nog wat speciaals doen voor je de auto kan starten??

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vervoer
7.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (5)

het is zeker een diezel dan moet je eerst wachten tot die gloeid dan kan je hem pa starten
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Daar dacht ik ook meteen aan, maar ik geloof niet dat zon kleine auto als een Polo een dieseluitvoering heeft.
Zoja, dan moet je idd even wachten tot het gloei-lampje uitgaat (contact 2 klikjes draaien, dan wachten tot het "spiraal" logo op je dashboard uitgaat, en dan doordraaien en starten.
Misschien zit er een stuurslot op? sleutel omdraaien en een goeie ruk aan het stuur geven (niet te hard ook)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Koppeling eerst in trappen dan sleutel omdraaien?
Succes!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien de rem inhouden?
Dit was met mijn les auto ook het geval.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Al is het een automaat kan het zijn dat eerst dat rode lampje uit moet zijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Doe je trouwens door de deuren dicht te doen en daar weer open te maken met het afstandsvegrendelingsknopje ofzo op de sleutel.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding