Moeten schippers , die hun auto vaak op de boot vervoeren , net zo veel wegenbelasting betalen als de doorsnee nederlander die dagelijks op de weg is?

12 jaar geleden
in: Vervoer
1K

Het beste antwoord

Je betaalt niet naar hoeveel je gebruikt, je betaalt om het te mogen gebruiken. Iemand die zijn auto maar 1x per jaar gebruikt, en hem op eigen terrein parkeert, betaalt net zo veel als iemand die per jaar 200k rijdt.

De enige differentiatie hierin zit in de accijns van de benzine.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ja
Wegenbelasting hoef je niet te betalen of kan je laten schorsen/vrijstelling voor krijgen op eigen terrein bv.
Een binnenvaartschip word bij wet niet gekenmerkt als eigen terrein.
Dus betalen ze gewoon net als ieder ander.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, ook motorvoertuigen die meegevoerd worden in/aan kampeertrailers.
Indien men met een motorvoertuig van de openbare weg gebruik wil maken dient men aan de wettelijke vereisten en verplichtingen te voldoen.