Waarom staan op verkeersborden onder fietspadborden de pijlen soms naar elkaar toe →← en soms van elkaar af ←→?

Ik heb alleen een foto van pijlen naar elkaar toe, de anderen bestaan dus wel.

Weet jij het antwoord?

/2500

Met de pijlen naar elkaar toe is informatie voor de fietser, op dat fietspad wordt in 2 richtingen gereden, je kan dus een tegenligger op jouw route tegen komen. Met de pijlen van elkaar bestaan inderdaad ook, die staan dan boven elkaar de bovenste pijl naar links, de onderste naar rechts. Die zijn bedoelt voor bestuurders die een voorrangkruising naderen, en is een extra waarschuwing dat op hetzelfde fietspad je fietser van zowel links als rechts kan verwachten. Dat betreffen verkeersborden M9 en M10 Toegevoegd na 2 minuten: Hier een fotootje ervan. Deze zie je dus bij het naderen van een kruising, en jouw foto staat aan het begin van een fietspad, zodat de fietser weten dat ze onderweg een tegenligger kunnen treffen. Toegevoegd na 55 minuten: Paintje ging wat makkelijker dan ik gedacht had. Geen meesterwerk, maar hoop dat het duidelijk is zo. Zie mijn kunstwerk voor het antwoord op jouw aanvullende vraag.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100