hoeveel km kan ik nog rijden?

Ik rij een opel astra 1.6 uit 96,
Nu heb ik geen boekjes enzo.
Hoeveel km kan ik nog rijden als de benzine meter nog net niet in het rooie staat en het benzine lampje nog niet brand.

Uitgaand van normaal rijgedrag.

Toegevoegd na 36 minuten:
Even ter info,
Het is een opel astra 1.6 tailgate een 3 deurs.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vervoer
8.4K

Antwoorden (3)

Totdat hij echt knippert moet je er voor mijn gevoel noh wel n 40 km mee kunnen rijden
(iK kom je niet opslepen als het er minder zijn hoor)
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha dat is nou jammer.
nou ik heb het zelf dus meegemaakt met een bedrijfsbus, daar zat een smerig brandstof filter in, en die stond net in het rood en toen sloeg deze dus af (midden op de houtribdijk tussen lelystad en enkhuizen; enig) maar met een schoon filter kun je 50 km halen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De tankinhoud van jouw automobiel bedraagt 52 liter. Dus op het moment dat jou toeters en bellen beginnen te rinkelen zou je eigenlijk gelijk je tank moeten 'volgooien' het aantal liters dat je tankt trek je dan van de 52 liter af en het resultaat van deze rekensom vermenigvuldig je dan met 16. Dit is het aantal kilometers war jou Astra op een liter benzine makkelijk moet kunnen halen. Doorgaans moet je nog 50 km kunnen rijden alvorens je tank helemaal leeg is.

Heb nog een Duitse site gevonden waarin gesproken wordt over 10 liter.
http://www.motor-talk.de/forum/reservetank-opel-astra-f-t2035716.html
Hier wordt gesproken over een "reservetank"wat eigenlijk niet bestaat maar restinhoud zou een betere benaming zijn.

Toegevoegd na 38 minuten:
Was vergeten te vermelden dat die 10 liter mij nogal overdreven lijkt. Dan zou je nog 160 km kunnen rijden. Maar tijdens het zoeken naar de tankinhoud kwam ik deze site tegen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zoals ik dus opmaak op de duitse site,
Als het lampje begint te branden zit er nog 10 liter in, uitgaand van 1:16 kan je hier dus ongeveer nog 160 km mee rijden? Dit vindt ik wel veel als reserve persoonlijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ga nu voor de 2e keer proberen een reactie te plaatsen. Dit lijkt mij ook erg veel reserve maar
vergeten om te vermelden. Heb mijn antwoord aangepast.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar goed 2 liter zou dus als nog gemiddeld 30-32 km zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In mijn antwoord zeg ik 50 km. En dat zou dus ruim 3 liter brandstof zijn.