Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wie heeft hier voorrang bij onderstaande situatie?

je rijd op een voorrangsweg (op dat voorrangsbord zit geen onderbord) en je wilt linksaf slaan, maar op dezelfde weg wilt een tegemoetkomende bestuurder rechtdoor , moet je deze auto dan voor laten gaan?
En wat als die tegemoetkomende bestuurder rechtsaf wilt slaan , moet je die dan voor laten gaan? (kleine bocht gaat voor grote bocht)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Vervoer

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

De tegemoetkomende bestuurder heeft voorrang. Hier geld de "rechtdoor op dezelfde weg gaat voor"-regel.

Als de bestuurder rechtsaf wil slaan geldt inderdaad de "kleine bocht gaat voor de grote bocht"-regel, maar in de praktijk kan je bij elkaar langs de bocht insturen om het zomaar te zeggen.

Toegevoegd na 11 minuten:
bij elkaar langs de bocht insturen bedoel ik mee dat een ieder een iets kortere bocht neemt, zodat je niet hoeft te kruisen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

2 x ja en korte bocht gaat altijd voor lange bocht tenzij er andere bepalingen zijn dmv borden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dezelfde domme reactie die je bij mijn antwoord plaatst, zou ik hier ook neer kunnen zetten:
"Dat is niet waar er zijn situaties waar afbuigend verkeer voorrang heeft. Als het sirenes en zwaailichten voert."
En ik zou jou ook een minnetje kunnen geven, maar ach, zou ben ik dan weer niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat komt omdat je schrijft..

Rechtdoorgaand verkeer heeft altijd voorrang op afslaand verkeer en dat is niet altijd het geval. Ik ken situaties waar doorgaand verkeer afbuigt, maar toch voorrang heeft naar links. Overigens niet om mezelf op de borst te kloppen, maar ik heb mijn theorie examen afgelegd met een 100% score.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oké, discussie gesloten. Als jij een 100% score hebt voor je theorie-examen zul je alles beter weten en altijd gelijk hebben.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat eerste klopt ja het tweede niet natuurlijk. Maar in verkeerstechnische zaken ben ik wel heel erg goed. Wat ik je wil meegeven is, dat je niet zomaar overal vanuit moet gaan. Je gaat er ook al vanuit dat ik jou een minnetje heb gegeven. Wie zegt dat? Gevaarlijke antwoorden ...
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing