Rijden er nog auto's op drie wielen in Nederland?

Vroeger zag je ze nog geregeld maar ik heb ze een lange tijd niet meer op de weg gezien. Oldtimers rijden nog wel genoeg rond maar auto's met drie wielen niet meer volgend mij.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vervoer
2K

Het beste antwoord

Ja hoor, ik zie ze nog wel eens rijden. Hieronder bewijs dat ze zelfs nog worden gemaakt. En nog een website met een fabrikant.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Ja rond utrecht/Hilversum rijden er minimaal drie rond
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja! Een vriend van mij heeft zo'n ding, er zijn nog best veel driewielers zoals de TukTuk en de BMW Isetta. Ze zijn alleen een beetje moeilijk te vinden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er rijden sporadisch een aantal modellen van het merk Carver rond. Ik geloof dat dat het enige merk is die nog nieuwe modellen maakt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een enkele keer zie ik nog wel eens een Reliant Robin rijden. Dat is een auto met 3 wielen, waar je met een motorrijbewijs in mocht rijden. Ze zijn wel zeldzaam tegenwoordig. De belangrijkste reden is een wetswijziging in de jaren 90, waardoor je ook voor dit soort "auto's" een normaal rijbewijs B nodig had en niet langer met een rijbewijs A kon rijden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja ,wel het merk reliant ,Morgan (classics),diverse tricks ,motor fiets achtig voertuig ,en nog wat nieuwe try outs met 2wielen voor !gaan hard !!! Maar inderdaad het blijven zeldzame verschijnsels !
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja je ziet ze heeeeeeel af en toe rijden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, in Leek op de markt als ijskraam.