wat betekend het buitenlandse verkeersbord 'verboden voor "auto's die ontploffen"?

In het buitenland zie ik vaak een verkeersbord langs de snelweg.

een rond bord met een rode rand. In het midden van de cirkel de voorkant van een auto. Ter hoogte van het raam het symbool van een explosie.

Wat betekend dit verkeersbord?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vervoer
2.9K

Het beste antwoord

Dat bord staat doorgaans bij tunnels, het geeft aan dat je niet met auto's met explosieve stoffen door mag rijden.

Toegevoegd na 7 minuten:
In Nederland hebben wij daar een ander bord voor:

Bord 22 is geplaatst voor tunnels. Het vervoer van bepaalde gevaarlijke stoffen door tunnels is onderworpen aan beperkingen.

Toepassing en plaatsing:
1.Het bord wordt geplaatst, bij of voor de ingang van tunnels, genoemd in de Regeling vervoer over land van gevaarlijke stoffen.
2.Het bord wordt voorzien van een onderbord, welke de categorie aangeeft.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Geen voortuigen toegestaan die ontplofbare stoffen vervoeren.