Als ik een skelter wil kopen waar moet ik dan op letten?

Ik zoek heel marktplaats af naar een skelter ik zag een paar mooie skelters binnen mijn prijsklasse maar ik weet niet waar ik precies op moet letten?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vervoer
1.6K

Antwoorden (3)

Je kunt het best op het formaat en de staat van de skelter letten, en ook de afstand tussen de stoel en de trappers.

Als je een te kleine afstand hebt bijvoorbeeld zit je constant met je knieën tegen het stuur en dat zit niet lekker, en met de staat: let erop dat alles nog een beetje in elkaar zit zodat ie niet ineens uit elkaar valt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik wil geen reclame maken maar let erop dat hij van het goede merk is. Er is 1 merk die al jarenlang aan de top staat in Nederland omdat die onverwoestbaar is en ze rijden gewoon heel lekker.
Ze zijn niet alleen populair onder de kinderen zelf maar ook bij instellingen als scholen, kinderdagverblijven, BSO's enzovoorts.
De skelters van dit merk zijn behoorlijk duur in aanschaf maar ze hebben dan ook een lange levensduur, een goede garantie en service en zijn bovendien behoorlijk waardevast. Als je er over een poos weer op uit gekeken bent kun je bijna gegarandeerd het grootste gedeelte van de aanschaf weer terugkrijgen als je hem weer op marktplaats zet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat ook handig is, is dat de skelter mee kan groeien. Dus verstelbare stoel, waar ook eventueel een extra stoel bij op kan en dan op het zwaartepunt letten. (kiepert ie niet te snel met 2 stoeltjes erop)
Zijn de banden evt. makkelijk te plakken en alle losse onderdelen goed te vervangen als ze stuk mochten gaan.
Verder een must(voor onze kids dan) Of er een kar achter kan. Luchtbanden sturen het beste en trappen het lichtste, maar volgens mij heeft elke mammoet skelter dat wel.

Dit waren voor ons de punten waarna we keken, oja en wij hebben een paarse, met bloemen stickers erop! (3 meiden)