Waar dienen de (tunnel) uitbouwen bij sommige fly-overs voor?

Ik merk steeds meer dat er onder een fly-over een soort van tunnel geconstrueerd word. Echter begrijp ik het nut van deze toch wel prijzige extra optie niet.

Voor duidelijkheid zie link.

http://maps.google.com/maps?q=barendrecht&hl=nl&ll=51.869829,4.561788&spn=0.000707,0.001714&safe=off&t=f&z=19&ecpose=51.8691152,4.56178801,81.52,0.006,44.996,0

Toegevoegd na 20 minuten:
Ik kreeg wellicht een heldere ingeving.

Ik denk dat dit een oplossing is om wegen die haast paralel over elkaar heen lopen toch te kunnen ondersteunen zonder steunpalen die normaal om de 30 meter of zo nodig zijn.....is dit zo?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Mijn idee: De wegen kruisen elkaar onder een kleine hoek. Omdat je geen pilaren kunt plaatsen op onder onderliggende weg, zou je een heel lange overspanning nodig hebben. Dit zou een vrij lange en dure brug worden. Met een soort tunnelbak kan de bovenliggende weg continue ondersteund worden (grootste overspanning is de breedte van de onderliggende weg). Dus ik vermoedt dat deze constructie zelfs goedkoper en meer robuust is.

Ik begrijp het ook niet

Heb me dat ook afgevraagd, ook bij spoorkruisingen. Het lijkt of er overtollige, te grote betonnen kunstwerken worden gebouwd. Mijn veronderstelling is dat er op die manier geen sprake hoeft te zijn van duur maatwerk maar dat er een "confectieoplossingen' worden gebruikt in de vorm van een standaard ondersteuning.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100