Bestaat er een maximum snelheid voor het oversteken van een Zebrapad.?

Bestaan er regels voor in Nederland.?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vervoer
2.6K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hahaha leuke vraag nog nooit over nagedacht +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
en wordt je als voetganger dan ook geflitst?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
net op het nieuws gehoord dat n man in oostenrijk boete van €40 heeft gehad ivm te TRAAG oversteken over zebra. Ook vervelend...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@twinny44 daar moest ik ook meteen aan denken!

Het beste antwoord

Een zebrapad is voor voetgangers. Je mag zo snel als je kunt rennen oversteken als je anderen niet hindert of in gevaar brengt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Voor de auto: zo snel als het plaatselijke snelheidslimiet.
Voor de voetganger: zo snel als je kan rennen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geen regels, als er iets heel vreemds zou gebeuren kan er eventueel worden teruggevallen op het alllom bekende artikel 5 wvw verhaal. Dus alleen als je iets verkeersgevaarlijks zou uithalen/veroorzaken kan er opgetreden worden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En artikel 5 is...? :$
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Artikel 5 zegt dat je je niet verkeersgevaarlijk mag gedragen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voor fietsers en voetgangers bestaan in Nederland sowieso geen maximum snelheden.
Een 23-jarige inwoner van het Oostenrijkse Salzburg is bekeurd omdat hij te traag een zebrapad overstak. Hij moet 40 euro betalen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
de vraag ging over maximum snelheid,
dus je antwoord doet niet ter zake.