is een bmw duur in onderhoud?

Ik wil binnenkort een auto kopen, en ik wil er ongeveer 4000 euro aan uitgeven.
Nou ben ik helemaal verzot op bmw 3 serie (ouder model Offcourse).
Ik hoor dus van een maat dat ik beter volkswagen golf of audi a3 kan kopen omdat die veel goedkoper is als er bvb onderdelen stuk gaan.
Klopt dit? Of is dit onzin?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vervoer
15.8K

Het beste antwoord

Ha, die Ferdieg;

Het onderhoud is in mijn ervaring bij een BMW niet zo gek veel duurder dan bij vergelijkbare auto's. Maar dan ga ik ervan uit dat je geen dikke zescilinder vergelijkt met een Audi of VW met een kleinere motor. Je kunt de deels hogere kosten in de hand houden door het onderhoud te laten doen door een goede specialist in plaats van een officiële dealer. Ook zelf op het internet speuren naar onderdelen kan flinke besparingen opleveren. Maar ga niet besparen op het onderhoud door slechte imitatie spullen of goedkope olie te gebruiken en stel ook de beurten niet uit. Als je de voorschriften goed volgt, de auto netjes warm laat draaien (en na een lange rit ook even laat afkoelen voor je de motor afzet) dan kan een BMW enorm lang meegaan zonder buitengewone kosten. Maar zo goedkoop als een Aygootje of Pandaatje wordt het natuurlijk nooit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

BMW onderdelen zijn inderdaad duur, Audi onderdelen ook wel maar bij VW valt het wel mee volgens mij en die zijn ook volop 2ehands verkrijgbaar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
een bmw is sowieso al duur. ik denk niet dat je een bmw voor 4000 euro kunt krijgen... maar het antwoord op je vraag is: ja, die zijn vrij duur in onderhoud. als je graag een duitser wilt, zou ik een vw'tje aanraden. anders kun je altijd nog overgaan naar een franse auto: Peugeot, Renault en Citroën zijn niet al te duur in aanschaf, maar ook niet in onderhoud.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het onderhouden van een BMW is vrij prijzig!
Als je budget voor de aanschaf 4000 E is en daarna moet je het doen van je maandinkomen, dan zou ik er niet aan beginnen.

Onderdelen van bmw zijn relatief duurder dan die van VW, en de onderdelen van audi doen qua prijs niet onder voor onderdelen van bmw.
Mocht je toch perse een BMW 3 serie willen kopen, ga dan opzoek naar 1tje waarvan de onderhoudshistorie bekend is bij een goede garage.
Als je weinig kilometers rijdt kun je met wat geluk de kosten laag houden!

Maar zorg wel voor voldoende saldo op je rekening als je hem aanbied voor onderhoud en apk, want dat zijn de minder leuke kanten van het rijden in een BMW