wat voor een olie gaat er in een (benzine) grasmaaier motor?

Wat voor een motorolie gaat in een redelijk oud blok van honda met 5,5 PK? en kan hier ook gewoon motorolie van een auto in? (10W40)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vervoer
6.8K

Het beste antwoord

Helaas ben je niet helemaal duidelijk in je vraag, maar zal proberen allebei de antwoorden die ik denk mogelijk zijn te geven...

Olie in de motor, het kan motor olie zijn, het kan de olie in je benzine zijn...

In principe is een grasmaaier motor gewoon een 2-takt verbrandingsmotor.. ik zou als motor olie dan ook gewoon iets halen dat je in een brommer zou doen.. als je tenminste bedoelt dat je de krukas enzo wilt smeren...

10w40 is vrij dun, en persoonlijk denk ik niet dat dat problemen geeft,
Let wel dat een 2-takt motor warmer wordt en hoger toerental draait dan een 4-takt motor, durf niet te zeggen of motor olie voor een auto daar tegen kan..
Dus daar kan ik geen (onderbouwd) antwoord op geven, ik zou het persoonlijk wel gedaan hebben, en in de gaten houden...

Als het om de olie gaat om de mensmering te maken zou ik voor de 2-takt olie gaan.
Die is overal te krijgen.
Ik zou voor mengsmering geen motor olie gebruiken, deze is te dik, rookt als een gek, en kan eerder schade toebrengen dan dat het goed is.

De mengverhouding hangt af van wat Honda voorschrijft, maar met 1:25 (1 liter olie op 25 liter benzine) zit je wel goed..