Hoeveel procent van 't beschikbare vermogen gebruikt een vliegtuig?

Bij de start, en op kruishoogte?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.5K

Het beste antwoord

Dat is een vast gegeven .
Ook Kamps , Schreckling geven dit aan .
Het was eigenlijk een probleem om dit berekenen ,want je mist eigenlijk 1 getal om dit te kunnen.
Dat is wat ze mij altijd zeiden.
Maar een ingenieur heeft dit destijds berekend , en kwam toen op die verhouding uit.
Ik kan natuurlijk niet 100 procent zeggen dat het op een tiende pk klopt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Vroeger moest er altijd 'vol gas' gegeven worden bij het opstijgen. Dat is niet meer zo. Met moderne verkeersvliegtuigen wordt er bij een standaardstart 85% a 90% vermogen gebruikt. Dat spaart de motoren en brandstof.
100% kan gebruikt worden voor bijzondere omstandigheden.
Op kruishoogte doen de motoren ca. 40% van hun max. vermogen.
AWM