Hoeveel kilometer rijd een bestuurder van een auto gemiddeld per jaar?

Ik ben op zoek naar een auto en nu heb ik er eentje gezien van bouwjaar 2000 met maar 113500 km op de teller. Voor mijn idee is dit veel en veel te weinig en dus niet betrouwbaar. Vandaar mijn vraag wat het gemiddelde is dat iemand per jaar rijd aan kilometers?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vervoer
27K

Het beste antwoord

hangt van de eigenaar af.
ik kocht een auto van 10 jaar oud met 31000 km. op de teller, met alle onderhoudsboekjes en N.A.P.
ja, en die was echt van een oud vrouwtje geweest, ik reed er 3 jaar probleemloos mee en ruilde hem in bij 130000 km.
het is maar net of het een boodschappen auto, of een werkpaard is geweest.
kijk maar naar het interieur, naar de slijtplekken op de bekleding, of het stuur glad is gesleten, en je pedaalrubbers, hoe die zijn.
maar als er onderhoudsboekjes bijzitten kan je zien hoeveel, en waneer en bij hoeveel km. hij jaarlijks onderhoud heeft gehad.
suc6
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Ik rij zakelijk+ privé zon 45000 km per jaar maar dat is dus ook zakelijk ik vind het zelf best heel veel
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is zeker niet veel, het is net 10.000 per jaar.

Het gemiddelde aantal km's is minstens het dubbele.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dus je bedoeld dat iemand minstens 20.000 km per jaar rijd gemiddeld genomen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, jij denkt van niet? 20.000 per jaar rijd echt wel een gemiddelde bestuurder, wat dacht je van alle zakelijker bestuurders?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat bedoel ik ja
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zakelijke bestuurders zijn een categorie apart. je moet eerst weten wie de auto gebruikt heeft voor je er iets zinnigs over kan zeggen
Het hangt er vanaf van wie de auto geweest is en waarvoor hij gebruikt is. Als het een tweede auto is geweest, dan is het een normaal aantal kilometers.
Ik rij zelf ook maar iets van 9.000 km per jaar, woon 16 km van m'n werk, net iets teveel om te fietsen, geen OV in de buurt en dus de auto, maar per jaar toch niet meer dan 9.000 - 10,000 km en er is niets mis met mijn auto ;-)

Toegevoegd na 47 seconden:
Een gezinsauto, die ook voor vakanties e.d. gebruikt wordt, rijdt meestal tussen de 15.000 en 20.000 km per jaar
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dank je :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voor je werk rij je al 7520 km per jaar. Dus verder nog geen 1500km? Je gaat bijna nooit een dagje uit, naar familie, op vakantie etc?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
klopt, daar gebruiken we de gezinsauto voor :-)
daarom schreef ik ook als het een 2e auto betreft is de km stand niet abnormaal
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Aha, duidelijk. Lux hoor een gezinsauto.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
tja, als je in de provincie woont en het OV is belabberd...dan heb je allebei een auto om naar je werk te gaan (en ter geruststelling: mijn corsa rijdt 1:16 dus vrij zuinig ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je net als ik probeert af en toe eens thuis te werken, scheelt dat ook enorm in de kilometers.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat is niet van mij maar van mijn werk afhankelijk en niet iedereen heeft werk wat hij thuis kan doen, maar als het kan is het een prima idee.
Dit hangt ook van het merk auto af. Voor een auto met een hoge brandstogverbruik (denk aan Porsche) is deze km stand hoog. Voor normale auto's gebruik ik zelf altijd als gemiddelde 20.000 km per jaar. In die opzichte zou deze auto ongeveer 160.000 km op de teller moeten hebben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is zeker niet ongebruikelijk dat iemand zo weinig rijdt. Er zijn genoeg mensen die een auto hebben, maar met de fiets naar hun werk gaan, of met het OV omdat ze geen zin hebben in de file. Er hoeft dus niets aan de hand te zijn.

Als je serieuze plannen hebt, vraag dan altijd naar het onderhoudsboekje, of garagerekeningen. Want als je de naam van de garage weet, kan je niets meer overkomen (voor wat betreft de juistheid van het aantal gereden kilometers) omdat de Nationale Autopas je dan behulpzaam is.

Zie link hieronder, waar je er alles over kunt lezen.

Toegevoegd na 4 minuten:
Ik zie nu pas, dat de naam van de garage zelfs niet nodig is. Je kunt online checken voor 2,95 op juiste km stand, en voor 4,95 kijken ze ook nog even of íe gejat is.
Je hebt alleen het kenteken nodig.
Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dankjewel! Erg handig!! :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Graag gedaan.
Heb je al gecheckt? Laat het even weten hier; ik ben ook wel nieuwsgierig of het goed werkt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
en een plusje, om het minnetje van die autodief ongedaan te maken ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
haha :-) originele reactie ....
Ga er maar vanuit, dat het betrouwbare info is.
Ikzelf rijd voor mijn werk hooguit 7.000 à 8.000 km per jaar en dan nog wat kortere ritjes die met werk niets te maken hebben. Alles bij elkaar kom ik bij lange na niet aan de 10.000 km per jaar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als deze auto een diesel is of op gas rijdt, dan ga er maar van uit dat er iets mis is met de kilometerstand. Als het een benzine auto die alleen op benzine rijdt, dan is er niets mis met deze kilometerstand. Zelf rijdt ik ook niet meer dan 12.000 kilometers per jaar, zowel zakelijk als prive. Verzekeringen gaan ook uit van een gebruik van ongeveer 12.000 km. per jaar. Als je daar boven komt, kan je in een ander tarief vallen.
jc54
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is een diesel auto. Moet ik bij een diesel auto dan aan extra kilometers denken dan benzine?