Als ik een 'overtreding' maak met mijn brommer, gezien door een agent in burger, krijg ik dan een melding via de verzekering of via de politie?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Als deze agent melding maakt van deze overtreding ontvang je gewoon aan de hand van jouw geregistreerde persoonsgegevens die ze op basis van jouw verzekeringsplaatje kunnen opvragen een beschikking van het Centraal justitieel Incasso bureau thuis op de deurmat. In deze beschikking staat plaats en tijdstip en beschrijving van de overtreding met hierin het hieraan gekoppelde bedrag wat je aan boete mag betalen en de mogelijkheid tot het maken van bezwaar en hoe je dit kan doen.

Bronnen:
Ervaringsdeskundige

Als je een overtreding maakt heeft de verzekering daar niets mee te maken de politie wel. Dus is het mogelijk dat je een bekeuring kan verwachte binnen meestal 6 weken.

Volgens mij hebben ze het nu zo aangepast dat een agent in burger die niet aan het werk is, toch een bekeuring mag geven, en dat gaat nooit via de verzekering.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100