waarom hebben treinen geen rookruimte?

Roken trein

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vervoer
Kimath
12 jaar geleden
Het is al jaren niet meer zo. Vroegah had je wel rookruimte in de trein.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een trein is een publiek vervoermiddel en geen rookkamer op wielen.
capthavoc
12 jaar geleden
ja balen ik hield vroeger van treinreizen nu vind ik het nix meer
Cryofiel
12 jaar geleden
Ik vind het juist veel ontspannener nu. Vroeger liep je altijd de kans dat je toch in een nietrokersgedeelte terechtkwam dat direct achter een rokerscoupé zat. Dan zat je dus de hele reis in de stank, kreeg je na een kwartier een hoofdpijn die uren aan zou houden, en begonnen na een half uur je ogen te prikken en je neus- en keelslijmvliezen te jeuken. Het stressniveau van treinreizen is aanzienlijk verminderd sinds het roken is afgeschaft.

Antwoorden (2)

1.
Om ook conducteurs de rookvrije werkomgeving te bieden waar ze recht op hebben.

2.
Omdat een trein zo open is, dat de rook altijd naar de naastliggende delen van de trein waait, zodat je als niet-roker ook daar in de rook zit. Ik weet nog dat ik niet alleen op zoek moest naar een niet-rook-gedeelte, maar er ook voor moest zorgen dat dat niet-rook-gedeelte niet direct achter een rookgedeelte zat.
Cryofiel
12 jaar geleden
Kimath
12 jaar geleden
ja bah, vies was dat :(
Kan het mij vaag herinneren van toen ik klein was.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inderdaad, terecht dat er geen rookruimtes zijn. Het neemt alleen maar plek in de trein in, waardoor mensen die niet roken zouden moeten staan, terwijl er misschien nog wel plek is in de rookruimte.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik weet nog dat je mocht roken in de trein het was echt een verademing (ja ik rook) maar ik vind het wel goed dat er niet meer in de trein gerookt mag worden daar een conducteur niet om mijn rook vraagt tijdens zijn werk
Kimath
12 jaar geleden
@nkvd: Maar het is inderdaad niet eerlijk voor de conducteur en alle andere mensen die niet roken.
Je moet maar even geduld hebben tijdens je reis ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Precies nkvd het juiste antwoord van een roker. Dit wordt vaak nog wel eens vergeten. Je kunt jouw plezier niet opdringen aan een ander.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En door een rookcoupé moeten lopen was doffe ellende (ja, ik ben een roker en mis het kunnen roken soms wel in de trein maar die meur niet - laat mij maar op het perron roken).
Omdat de reis in een klein land als Nederland over het algemeen niet al te lang duurt.