Mag deze auto hier parkeren?

Mag deze auto in een straat met rijtjeshuizen parkeren? Is dit wettig toegestaan?
Zie bijlage

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vervoer
1.6K

Antwoorden (7)

Ja tuurlijk mag dat het maakt helemaal niks uit of er nou een mini geparkeerd staat of een busje.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Staat er een parkeer verbod? Anders zie ik geen reden waarom dat niet mag
12 jaar geleden
Ik neem aan dat je dat grotere ding bedoeld.
Dat hangt af van de plaatselijke politie verordening.
In sommige plaatsen (Almelo bv) mag je NIET parkeren binnen de bebouwde kom als de auto langer is dan 8 meter.

(Geldt weer niet voor bedrijfsterreinen en eigen grond)

Toegevoegd na 1 minuut:
O ja, die dingen mogen altijd WEL ergens staan voor uitvoering van hun taak....laden en lossen, bij werkzaamheden waar ze dienst doen, maar dan alleen tijdens die werkzaamheden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Die wagen mag gewoon geparkeerd worden, net als andere auto's. Mensen die op een vrachtwagen e.d. rijden houden bij het parkeren vaak wel rekening met andere bewoners in de straat.

Als je deze vraag stelt omdat je je er aan stoort dat die wagen vaak voor jouw huis geparkeerd staat, kan je misschien aan de bestuurder vragen of hij daar wat rekening mee wil houden. Maar de wagen staat aan de overkant van de straat, dus niet direct een paar meter voor je huis. Daarom moet je er misschien niet te zwaar aan trekken...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In veel gemeenten in nederland is in de APV (algemene plaatselijke verordening) opgenomen dat voertuigen hoger dan b.v. 1m60 en langer dan 7m50 niet binnen de bebouwde kom mogen parkeren. Ook wordt wel eens een verbod op parkeren van vrachtautos binnen de bebouwde kom als zone ingesteld. Er staan dan op alle invalswegen zo'n zonebord. In de plaats waar ik woon is dat het geval, maar er zijn dan weer uitzonderingen op die niet appart aangegeven zijn. Die uitzonderingen staan wel weer in de APV.
Als je wilt weten of het grote voertuig hier mag parkeren zul je dus bij de gemeente moeten informeren.

grtz. Koos
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Check het APV van je gemeente even.
Daar staat in of er maten zijn waar een binnen de gemeente grens geparkeerde auto's aan moeten voldoen.
Om te voorkomen dat er wekenlang campers staan wordt er nog wel eens een maximum aan maten gegeven.

Overigens als deze er soms cq nu een keer staat zie ik het probleem niet, Staat hij er elke dag kan ik me voorstellen dat je uitzicht wat geblokkeerd is.

Als het van het PAV mag zou je de chauffeur kunnen vragen een beetje rekening met je te houden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het is mij altijd voor gehouden , dat vrachtwagen(tjes)altijd buiten de bebouwde kom moeten parkeren