Waarvoor dienen die zwarte kabels die weleens over de weg worden gelegd?

Het zijn vaak zwarte kabels, iets dunner dan een tuinslang en ze worden per twee over de breedte van de weg gelegd. Aan één zijde van de weg lopen de kabels naar een grijzig kastje, en aan de andere kant worden de kabels op de een of andere manier aan het asfalt bevestigd.

Waar dienen ze voor?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vervoer
16.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je antwoord staat bij deze vraag:
http://www.goeievraag.nl/vraag/waarvoor-dienen-rubberen-strips.60948
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Thnx Hermantje!

Het beste antwoord

Dat is om het verkeer in kaart te brengen.
Het aantal voertuigen dat er overheen rijdt wordt geteld.

Toegevoegd na 2 minuten:
Niet alleen tellen blijkbaar, er kunnen meer gegevens vastgelegd worden, dit vond ik online:
"De verkeerstelling in uw straat meet de verkeersintensiteit op de weg, soms met registratie van vrachtverkeer en rijsnelheden en is een belangrijk onderdeel van verkeersmonitoring.Verkeersmonitoring is het structureel inwinnen van verkeersgegevens met als doel een actueel beeld te hebben van de verkeerssituatie en de ontwikkeling hierin.

De verkeersgegevens worden gebruikt om onder meer verkeersplannen te kunnen voorbereiden en na invoering te kunnen evalueren. "
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank voor je heldere antwoord C4th!

Andere antwoorden (2)

Om het aantal auto's of fietsen te tellen en op welk tijdstip ze voorbij komen. Ze kunnen ook de rijrichting meten.
12 jaar geleden
Voor verkeerstellingen. Door de dubbele kabels kun je meten hoeveel voertuigen passeren en in welke richting (snelheid kan ook, maar weet niet of dit meegemeten wordt).