Hoe kan ik het best een boek verzenden? En waar kan ik dat halen?

Ik heb een boek op Bol.com verkocht maar ik weet niet goed hoe ik aan een goede envelop / doos kom om het boek (flexibel) te verzenden.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vervoer
8.2K

Het beste antwoord

De goedkope EN goed methode is als volgt.
haal bij een supermarkt een grote kartonnen doos.
Knip daar een strip uit die ongeveler 11/2 -2X de omtrek heeft van het boek EN aan beide zijden minimaal 5 cm uitsteekt.
Wikkel deze strip karton om het boek en plak de strip vast met plakband
de zijkanten vouw je samen, knip daarvoor de zijkanten desnoods iets in.
Daarna vouw ze ze naar binnen , over elkaar heen en plakt ook die goed vast.
Je hebt dan een stevig pakket waarin het boek niet kan schuiven.
Indien mogelijk blijf je onder de dikte van 3.2 CM, want dan kun je hem als brief verzenden, wat veel goedkoper is.
Op een wit ve papier schrijf je de gegevens van de geadresseerde en je eigen naam, postcode en huisnummer (zet er wel afz. voor) en plak deze op de voor- of achterkant van je boek (rondom met plakband.)
Op die manier spaar je uit op verpakking en verzendkosten en houd je netto meer over van wat je voor het boek krijgt.
Als je goed oplet krijg je op een dergelijke wijze verpakt ook boeken toegestuurd, het is dus een beproefde methode.
Veel succes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Bij het postkantoor hebben ze daar dozen voor of je wikkelt het in karton met tape
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En hoeveel kost dat ongeveer?
In veel winkels, zoals Bruna, maar ook C 1000 zit tegenwoordig een postagentschap.
Daar verkoopt men ook grote gepolsterde enveloppen en doosjes in verschillende formaten.

Toegevoegd na 2 minuten:
Een standaardpakket, was niet door de brievenbus past, kost 6,75.
Aangetekend 8,05 euro.
Kijk op de site van TNT voor overige tarieven.
https://www.tntpost.nl