Kan je met een rijbewijs B+E een piaggio Ape 125 cc besturen? Voor meer info > Extra uitleg

Ik wil een Piaggio Ape uit 1982 125 cc invoeren. link :

http://www.google.nl/imgres?imgurl=http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/8/81/Piaggio_Vespacar_APE_P400V_MPF.dsc01304.jpg&imgrefurl=http://dbpedia.org/resource/Piaggio_Ape&usg=__Z6TN7OCPvyK-wn8h6MDYDl2Wt_k=&h=1536&w=2048&sz=1263&hl=nl&start=26&zoom=1&tbnid=sreC5TsK4sPomM:&tbnh=127&tbnw=180&ei=Y4eDTYjHMs2VOty34fII&prev=/images%3Fq%3Dpiaggio%2Bape%26hl%3Dnl%26biw%3D1356%26bih%3D712%26gbv%3D2%26tbs%3Disch:10%2C552&itbs=1&iact=rc&dur=320&oei=WYeDTbqROc3EswajlZ2MAw&page=2&ndsp=24&ved=1t:429,r:8,s:26&tx=58&ty=50&biw=1356&bih=712

Hij komt uit Frankrijk en ik wil er hier mee rijden en een Nederlands kenteken geven. Maar de RDW zegt dat ik er een motorrijbewijs voor moet hebben. Maar de garage zegt dat het onzin en dat je gewoon daarmee kan rijden als je een rijbewijs hebt. En dat lijkt mij zelf ook want hij gaat met zijn 3 wielen niet harder dan 37 km P/u.

Graag verdere informatie

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik heb natuurlijk geen Motorrijbewijs maar een autorijbewijs B+E

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vervoer
3.1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gaaf ding! Ik zou er graag een willen hebben!

Het beste antwoord

Voertuig rijdt te hard om als voertuig met beperkte snelheid te worden aangemerkt. kortom RDW moet vrt keuren en als eea wordt goedgekeurd een kenteken afgeven. Als RDW zegt dat het kenteken een motor wordt heb jij een probleem als je de RDW niet kan overtuigen. kortom je moet nadenken wat je met het ding wil. Begrenze tot 25 km/h en dan geen kenteken nodig hebben of 37 km/h rijden en dan de strijd aangaan met de RDW. Zoek eens goed op het net, er zijn best liefhebbers van dit soort voertuigen die je advies kunnen geven hoe zij eea geregeld hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oke

Andere antwoorden (1)

Een vriend van mij rijd in zo'n ding met alleen een AM-rijbewijs. Hij mag dan max. 25. Lijkt mij dan dus dat jij (u) er helemaal in mag rijden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat is een AM rijbewijs?
A is toch voldoende hier, M heb ik nog nooit van gehoord.. mis ik iets??
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
am is bromfiets rijbewijs
a is motor.
125 cc kan nooit met een bromfietsrijbewijs alleen bestuurd worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hij heeft zelfs 200cc, maar hij zegt dat je er zelfs zonder rijbewijs vanaf je 16e in mag rijden. Hij heeft er zo'n 25 km/h plaatje op en een verzekeringsplaatje.