Hoeveel postzegels moeten er op een pakketje met een standaard dvd (+hoesje)?

Ik heb momenteel geen weegschaal en heb op internet verschillende tarieven gevonden.

13 jaar geleden
in: Vervoer
12.5K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je vaker DVD's of CD's verstuurt overweeg dan eens, om een pakje vierkante wenskaarten te kopen. Vaak te koop voor een spotprijsje bij Dirk, Aldi of Action. Er past precies een CD of DVD in, hij zit goed verpakt, en als je nog "breekbaar" op de envelop zet, komt ie altijd heel aan. Kost je maar één postzegel, de ontvanger krijgt er nog een fleurig kaartje bij ook, en een leeg DVD doosje heeft bijna iedereen in de kast liggen.
Ik schrijf dit even hier, omdat het geen antwoord is op je vraag ;-)
Annswers
13 jaar geleden
Leuk!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goede tip!

Het beste antwoord

'k Heb er even één met envelop op de brievenweger gelegd, en het blijft net onder de 100 gram. Dus er moeten 3 zegels van 1 op. (Of natuurlijk 1 van 2 plus 1 van 1).
Amadea
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als aanvulling op het vorige antwoord, dan moet het geheel wel door de brievenbus kunnen, anders wordt het een pakketje, daarvan zijn de tarieven weer hoger
Amadea
13 jaar geleden
Dan weet jij zeker niet hoe een dvd eruit ziet? Die kan echt met gemak door de brievenbus....

Andere antwoorden (2)

Je moet aan een bedrag van 1,76 euro komen.
Dus gewoon even uitrekenen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op 1 januari zijn de posttarieven omhoog gegaan.
Net als in december vorig jaar moeten er in totaal "3" postzegels op, dit kan door het plakken van 3 postzegels met een 1 erop, of 1 postzegel met een 2 erop en 1 met een 1.

Tot en met 31 december betaalde je voor een postzegel met een 1 erop 44 cent, sinds 1 januari 2011 is dat 46 cent geworden.

De totaal waarde van de postzegels die op je pakketje moet is dus 1,84.