Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Scooter gaat erg hard / verzuipt soms?

Hallo,

Eerst alvorens jullie dit lezen, scooter is NIET voor openbare weg bedoeld!!!!

Oke, ik heb hier een scooter (yamaha neos waarschijnlijk) waaraan je niet echt ziet dat 'ie opgevoerd is (alleen kappen e.d zijn eraf, kabelboom aangepast e.d.).

Maar als je hem start.. hij maakt echt niet normaal veel geluid (stel je een opgevoerde auto voor) en maakt nog veel meer geluid dan een standaard opgevoerde scooter, mensen vinden het meer klinken als een crossmotor.
Verder rijd hij voor zover ik weet rond de 120.

Maar er is een probleempje,
sommige buren vinden het niet erg en zelfs wel leuk om te horen of er een praatje over te maken, maar sommige buren dus helemaal niet en komen boos klagen.

Hoe zou ik hem dus wat zachter kunnen laten klinken? het liefst zonder er nieuwe (dure) onderdelen op te zetten?

en nog een vraagje:

Hij start soms echt gelijk met 1 keer kicken (wel zonder v snaar maar stationair loopt 'ie prima), maar soms pas na meerdere keren of zelfs even niet maar na een uur of paar uur / soms een dagje stilstaan wel weer(?) hij lekt soms ook benzine trouwens, maar hier heb ik al wat dingen voor bedacht wat het zou kunnen zijn. Maar zou het kunnen dat het vlotterbakje soms te vol stroomt/ te weinig dat 'ie daardoor snel verzuipt? (In het vlotterbakje zit zo'n rond dingetje (naam vergeten), die is los gegaan maar functioneerd nog wel maar weet dus niet of 'ie nog 100% goed functioneerd).

Toegevoegd na 6 dagen:
Bedankt voor de antwoorden, maar de scooter is helaas in de fik gevlogen..

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.8K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hey Thegame! Weet hier niks vanaf maar leuk dat je er weer bent!

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

dat bewegend witte dingetje in je vlotterbakje vangen en je probleem zou verholpen moeten worden. of een andere carburateur kopen dan weet je zeker dat je daar geen problemen meer hebt
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met een andere uitlaat met extra demping zal het geluid minder worden. Als nadeel kan hij daardoor ook wat langzamer gaan. Als je de vlotter weer maakt (dat ronde dingetje weer op de juiste plek) dan is je andere probleem misschien ook verholpen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
voor het geluid helpt staalwol in de uitlaat wel. Je moet het wel af en toe eens vervangen want het kant verdwijnen door de warmte. Ik heb dit vroeger op mijn brommer ook gedaan en het hielp echt wel en kost niet zoveel.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als ik het goed begrijp het jij er nu 70 cc onder , probeer eens een andere uitlaat zoals al is gezegd en probeer anders een andere cilinder want deze kunnen ook nog wel eens veel geluid produceren . Verder raad ik je aan je rolletjes na te kijken ivm met overtoeren en jaa dan maakt hij meer lawaai en het verzuipen kan je ook je afstelling zijn probeer een kleinere sproeier
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding