Wij hebben een busje gehuurd en worden beschuldigd van schade die we niet gereden hebben.

Mijn vriend en ik hebben woensdag 9 maart een Iveco Daily gehuurd. Dit busje was in zeer slecht staat. Op het formulier met de schade stonden meerdere punten aangekruist. Nu merkte ik op dat het dak aan de voorkant ingedeukt was. Je zag duidelijk dat iemand tegen een hoogteboom was aangereden. Ik zei dit tegen de man met wie ik de auto controleerde en hij zei: ja dat weet, je ziet dat er niet veel van het busje over is.
Stomme fout van ons door niet te zeggen dat hij ook deze schade moest aankruisen. Wij zijn weg gegaan en zijn verhuisd. Bij het inleveren van het busje stonden 2 mannen mijn vriend al op te wachten. Zij begonnen gelijk dat hij deze schade heeft gereden en hij werd hiervoor aansprakelijk gesteld. We zijn de borg van 300 euro kwijt, en mijn vriend moet een bedrag van 1300 euro betalen aan de schade. Hij moest tekenen voor het feit dat hij die schade had gereden (dit wou hij niet, maar hij mocht niet weggaan zonder dat formulier te tekenen).
Wat kunnen wij nu nog doen? Of is het een hopeloos geval omdat je getekend hebt dat je aansprakelijk bent?
Wie heeft hier verstand van en wat zijn onze rechten? Ik ben blij met alle reacties, elk beetje helpt!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vervoer

Antwoorden (2)

Je had zoiezo niet moeten tekenen. Ik denk dat je er nu moeilijk onderuitkomt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je niet aannemelijk kunt maken dat de schade al aan de auto was, voor je hem huurde dan heb je een probleem. Vraag om een schade rapport van een schade expert. Misschien is er al roestvorming wat duidt op oude schade. Zijn er foto's gemaakt?

Voor het overige, les voor toekomst. Altijd zelf formulier invullen over schades aan huurauto's. Huurauto in 'gehaverde staat' niet accepteren en volledig laten verzekeren.