Maximumsnelheid snorfiets binnen en buiten de bebouwde kom: 25 km/uur. Als je er aan gesleuteld hebt en hij loopt harder dan die 25 km/uur: groot kans dat hij in beslag genomen wordt.

Toegevoegd na 1 dag:
Naar aanleiding van alle negatieve reacties op mijn antwoord ben ik er nog eens verder "ingedoken": in beslag nemen van snor- en bromfiets gebeurt inderdaad pas als je aanzienlijk harder rijdt dan de max. toegestane snelheid: De mogelijkheden zijn:

1.Indien de gemeten snelheid op de rollentestbank minder bedraagt dan 55 km/h (snorfiets) of 75 km/h (bromfiets) wordt de overtreding afgedaan met een geldboete.
2.Indien de gemeten snelheid op de rollentestbank meer is dan 55 km/h (snorfiets) of 75 km/h (bromfiets) wordt het hele voertuig in beslag genomen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Onzin, dat is geloof ik bij 50kmh pas zo... Je krijgt eerst oplopende boetes, dan kentekenpapieren kwijt en daarna pas voertuig in beslag name
Dit antwoord boven mij is niet waar!
Hij word pas afgepakt als hij 25-30 km per uur te hard rijd !

Tom
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zolang hij onder de 40 km per uur blijft komt ie er boven dan wordt hij beschouwt als een brommer en dan kunnen ze hem afpakken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Conclusie: er wordt dus kennelijk een (niet rechtsgeldige) marge aangehouden van 15 km boven de toegestane maximum snelheid.