Waarom staat er op busjes met geldtransport, geldtransport?

Kan dit niet beter geheim gehouden worden?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vervoer
3.5K

Het beste antwoord

Die auto's moeten juist opvallen. Dit voorkomt in dit geval juist criminaliteit.
Deze auto's rijden meestal van punt naar punt (winkels/banken) om geld af te geven en/of op te halen. Door opvallend te werk te gaan kunnen ze tot voor de deur rijden en dat scheelt weer lopen met waardevolle spullen.
Vaak rijden er, onopvallend, nog auto's ter beveiliging omheen.
Vorig jaar kreeg zo'n waardetransport pech (lekke band) op de A2. Stonden direct beveiligers omheen en stuk weg werd afgezet.

Natuurlijk zijn er ook heel veel onopvallende waarde transporten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Verder als je een gepantserd busje ziet kan je zeker ervanuit gaan dat er waarde in zit, en vaak is dat geld, dus waarom zou je dat opschrift dan verwijderen als men toch al het idee heeft dat er iets van veel waarde in kan zitten?

De busjes zijn gepantserd en volgen in ieder geval geen vaste route. Ook rijden er busjes vanuit de geldpakhuizen die 'loos' rijden en niet van waarde voorzien zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bamibal
13 jaar geleden
Het is geen kwestie van de opschrift verwijderen, maar het er gewoon vanaf het begin niet opzetten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@flzz heb je die busjes wel eens zien rijden voor iets anders dan geldtransport? Ik weet wel dat zo'n busje geldtransport is hoor, of het er nu opstaat of niet.
Het is ook om op te vallen. Als je nu zo'n busje langs de weg ziet staan slaan omstanders sneller alarm dan wanneer er een wit busje staat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Om te misleiden, want de spullen van echt veel waarde worden op andere wijze, anoniem en onopvallend vervoerd, dat weet niemand, soms zelfs de vervoerder niet, dus auto`s met het opschrift waarde transport of geld transport zit wel waarde in maar streng beveiligt, dus je hebt er niets aan om een geldkoffer te stelen want het geld wat er inzit is na opening van de koffer waardeloos, alleen door deskundige mensen te openen met bepaalde code`s.
Verder worden er andere waardevolle spullen in vervoerd, maar niet de moeite waard om te stelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maar ik zie best vaak zo'n busje waar geldtranspoort opstaat stoppen voor een winkel en zo'n beveiligingsman met een koffertje
Uit dat busje de winkel inlopen?! Dan zouden deze handelingen ook nep zijn... Maar dat lijkt me niet?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is waar ik heb in het verleden heel veel waardevolle spullen ( 10 miljoen +) door heel europa gereden in een doodgewone auto.
Vooral richting landen waar veel criminaliteit is (lees zuid europa) kun je beter anoniem rondrijden dan met grote letters op je wagen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoezo is het geld wat er inzit waardeloos na het openen van de koffer?? Dat heeft toch al een waarde?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
annepanne
er zitten verfpatronen in die ontploffen als men de koffer op een andere manier opent dan de bedoeling is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat is er veel onwetendheid over dit onderwerp, maar goed ook, anders wordt het nog grotere gaos, zo zie je maar dat het wel een goeie vraag is.
het heeft voordeel om het er groot op te zetten en herkenbaar te zijn.Denk het secario eens in dat er ergens geld opgehaald moet worden er komt een mooie blauwe bus aan zonder merkttekens het geld word netjes meegegeven en de bus verdijnt weer.waarna er tien minuten later de echte wagen van het waardetransport bedrijf arriveert.De eerste bus was van criminelen.Waar gebeurd verhaal)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
haha! Maar echt veel moeite is het toch niet voor criminelen om geldtransport op de wagen te zetten. Dus daar zal het niet echt voor zijn?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat is zeker waar maar die crimi's moeten ergens heen met zo'n wagen en een blauwebus zonder tekst valt toch wat moeilijker te traceren als je er in een opsporing verzocht aflevering aandacht aan besteed
Eind 70, 80er jaren is er een explosie geweest aan overvallen op geldlopers.
Men heeft toen het idee ingevoerd om duidelijk herkenbare waardetransporten in te voeren, zodat het onmiddelijk de aandacht van het publiek trekt.
Deze aandacht (al kijk je maar heel even) is vaak al voldoende op het moment dat juist dit transport wordt overvallen, waardoor sneller en accurater kan worden opgetreden.
Anonimiteit zorgt er namelijk juist voor dat een overval dan urenlang onopgemerkt kan blijven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Amadea
13 jaar geleden
Dit antwoord is gekopieerd van http://www.goeievraag.nl/vraag/waardetransportwagens-herkenbaar-zodanig-gecamoufleerd.834
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Amade@ Doe je dit de hele dag? Dan heb je daar een volledige dagtaak aan, jij liever dan ik;))
Waar het wel makkelijk voor is, als ze b.v. op de stoep parkeren, zo dicht mogelijk bij de deur, of de pinmachine die b.v. gevuld moet worden, dat ze dan niet gelijk een bon krijgen van de politie.. ;-)