Waarom is de leuning van een roltrap vaak warm?

Zojuist merkte ik op de leuning van de roltrap warm is. Hoe komt dit?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vervoer

Het beste antwoord

Onderaan de roltrap bevindt zich de motor en alle draaiende delen passeren die warme motor, vandaar dat het warm aanvoelt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Het kan heel warm in een roltrap zijn , of omdat je koude handen hebt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk door de wrijving die de leuning meemaakt tijdens de constante draaibeweging
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ Zo is het precies!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit klopt wel ja, maar er zijn natuurlijk ook heel veel mensen, die daar met hun handen op zitten, handen zijn vaak warm
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hij draait wel langzaam Raytje, maar ook de hele dag.
De opwarming zal dus ook heel langzaam zijn, maar op een gegeven moment gaat ie toch echt warm aanvoelen. Vergelijk het met de zon in februari. Dan geeft de zon nauwelijks warmte, maar als 'ie een paar uur in je kamer schijnt, ga je het toch merken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja dat denk ik ook, dat mensen met warme handen de leuning vasthouden heeft er niks mee te maken denk ik.
Dit koelt zo snel weer af. Het is het lange draaien wat zo langzaamaan de leuning opwarmt, wat mesher zegt.