Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wie kan je in de nacht bellen als de weg versperd word door verkeersbakens?

Ik werk sinds kort veel in de nachtdiensten,en moet daarvoor de weg op in de bedrijfswagen.
Nu zijn er bij ons in de regio veel werkzaamheden aan de wegen.
Veel wegen zijn voor een gedeelte afgezet met zo geheten verkeersbakens (ook wel schildjes genoemd)
Vaak zie ik die schildjes dwars over de weg liggen,en moet ik die weer omhoog zetten wil ik mijn route kunnen vervolgen.
Maar het komt steeds vaker voor,en ben in de nacht vaker bezig met het omhoog zetten van die dingen (en die dingen zijn behoorlijk zwaar,de voet is van beton)

Ik probeer wel andere routes te rijden,maar ik ontkom er niet altijd aan om die gedeeltelijk afgezette wegen te vermijden.

Nu is mijn vraag,is er een instantie die ik kan bellen dat zij die schildjes weer omhoog komen zetten?
Of is het de bedoeling dat de weggebruikers deze omhoog zetten?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Vervoer

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Je kan gewoon de politie bellen, ook al is het niet druk op de weg, dit zijn gevaarlijke situatie's.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Het is zeker niet jouw taak om dat soort tekortkomingen op te ruimen. De wegbeheerder is daarvoor de aangewezen instantie. Deze is te bereiken via het noodnummer van Rijkswaterstaat: (026) 364 0650
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat hangt van het soort weg af, je hebt ook provinciale en gemeentelijke wegen. Daar is rijkswaterstaat niet verantwoordelijk voor. Maar je kunt moeilijk verwachten dat welke wegbeheerder dan ook constant kijkt of die schilden nog staan. Bij ons stonden ze een tijdje langs de weg en vaak lagen ze om: Van die grappige typen die 's nachts uit de kroeg komen en op weg naar huis even stoer moeten doen. En ik rechtop in bed. :-(
Ik kan me wel voorstellen dat je flauw bent van het omhoog zetten. Maar, als het moet om je weg te vervolgen, dan heft bellen toch geen zin. De wegbeheerder staat er vast niet sneller dan dat je ze zelf omhoog zet. Overigens denk ik dat je 's nachts het antwoordapparaat krijgt.
Maar het blijft vevelend, dat wel.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als het op rijkswegen is, kun je het beste het algemene nummer van Rijkswaterstaat bellen: 0800-8002. Die geven het dan door aan de verkeerscentrale het dichtst in de buurt, en dan gaat er zo'n geel pickupje met een weginspecteur op af om de weg weer vrij te maken. En de aannemer die de afzettingen niet in de gaten heeft gehouden krijgt op z'n donder :-(
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing