Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Neon verlichting op brommer

Mag ik neon verlichting onder mijn brommer maken en aanzetten?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vervoer
6K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (7)

Nee mag niet. Vriend van mij moest het eraf halen van de politie.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
NEE! dit mag niet, je mag het er niet eens hebben ook niet met aan/uit schakelaar.
Ik heb er zelf een waarschuwing voor gehad dus pas op!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Natuurlijk mag dat! Er is geen enkele wet, die dat verbiedt, maar je moet wel rekening houden met één klein dingetje; Kom er niet mee op straat!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee neon verlichting is illegaal ook op een brommer is dit zo!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Moet ik hem nu ook uit mijn schuurtje slopen?
nee dat mag niet want dan wordt je kentekenbewijs ingenomen tot dat je die lichten eraf haalt
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het mag, maar alleen voor show en demonstratie doeleinden. Je mag het licht niet voeren op de openbare weg. Het licht mag er wel zitten dus. Maar gebruik ervan kan leiden tot boetes, en tot het direct moeten verwijderen van. Zolang je niet deelneemt aan het verkeer kun je het dus voeren.

Toegevoegd na 2 uur:
Na de reactie van Johndejongh toch even wat verder gekeken. Dit kunnen vinden wat dus heel anders is dan mijn (verouderde?) wetskennis.

Showlights en andere feestverlichting
Het is verboden auto's, scooters en dergelijke te 'versieren' met allerlei gekleurde verlichting. Deze verlichting zorgt voor irritatie: andere weggebruikers kunnen erdoor in verwarring worden gebracht. Met name Pacecarlights zorgen voor verwarring bij andere weggebruikers. Deze verlichting suggereert blauw flitslicht, die aan politie, brandweer of ambulance doet denken.

Ook andere varianten van showlight zijn verboden, bijvoorbeeld powerleds of TL-verlichting op of onder auto's en scooters. Alleen al het aanwezig en aangesloten hebben van showlights is verboden en zelfs strafbaar. De politie treedt hier tegen op door het uitschrijven van bekeuringen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja dat mag, mits je het niet op de openbare weg gebruikt. Op de openbare weg mag je alleen de bekende wit (voorzijde)/rood (achterzijde) en oranje (richtingaanwijzers) verlichting voeren.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding